actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2011, 11:55
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Presidentskandidaat Rick Perry de mist in tijdens tv-debat

Presidentskandidaat Rick Perry volledig de mist in

De Republikeinse presidentskandidaat Rick Perry heeft tijdens een televisiedebat woensdag een mal figuur geslagen. Toen hij aankondigde dat hij drie federale agentschappen wil afschaffen, kon hij er maar twee benoemen. Waarop een pijnlijke "Oops" volgde.

"Ik wil het agentschap van Onderwijs afschaffen, dat van Handel, en dat van ... Wat was het derde ook alweer?", luidde het tijdens het livedebat met de acht Republikeinse presidentskandidaten op CNBC. Na nog enkele pogingen moest Perry met een "Oops" toegeven dat hij niet op het derde agentschap kon komen.

Het publiek in de studio begon te lachen en ook op de microblogsite Twitter bleef het hoongelach niet uit.

De gouverneur van Texas maakte tijdens vorige debatten al wel vaker een slechte indruk. Politieke commentatoren plaatsen al langer vraagtekens bij zijn kansen om de partijnominatie in de wacht te slepen.

Wat later in het debat liet Perry alsnog weten dat hij als derde agentschap dat van energie zou afschaffen.

Bron:
De Morgen
Link naar artikel!

Mening:
In Amerika moet je blijkbaar niet al te slim zijn om een politieke functie bij de Republikeinen te bemachtigen. Rick Perry lijkt wel de mannelijke versie van Sarah Palin. Uiteraard is zich vergissen en af en toe zaken vergeten menselijk. Maar na wat verder opzoekwerk blijft mijn beeld over hem steeds negatiever worden...

Enkele redenen?
Laten we starten met het videofragment dat bij dit artikel hoort eens te bekijken! Link naar videofragment!

Wat nog?

Perry gelooft blijkbaar niet in evolutie én hij vindt dat sociale zekerheid ingaat tegen de Amerikaanse grondwet. Mijn stem zou hij alvast niet krijgen.
Artikel 1

In 2011 zal er een wet gestemd worden waardoor studenten ouder dan 21 en professoren vuurwapens zullen mogen dragen op hun campus en in de klas. Perry is een fervent voorstander van deze wet. Zelf gaat hij bijvoorbeeld nooit joggen zonder een revolver met zich mee te zeulen.
Artikel 2

In Texas werd in 2009 een man met een dodelijk spuitje geëxecuteerd. Waarom? Hij was BETROKKEN bij een overal waarbij een dode was gevallen, maar hij was NIET de persoon die het schot heeft gelost. Een comité wou hem daarom gratie verlenen en zijn straf omzetten in een levenslange gevangenisstraf... Perry wou hier echter niets van weten en liet de executie gewoon doorgaan. Thompson was trouwens een Afro-Amerikaan...
Artikel 3

Perry is tegen euthanasie en abortus.
Perry gelooft niet in de opwarming van de aarde.
Perry is tegenstander van het homohuwelijk.
Perry kan niet rekenen op mijn steun.
Artikel 4

Laatst aangepast door Niels Olieslagers : 10th November 2011 om 12:13.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2011, 13:30
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
Inderdaad Niels het is duidelijk dat de politiek in Amerika niet
meer rond de kwaliteiten van de kandidaten draait maar eerder om de
hoeveelheid geld ze gesponserd krijgen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th November 2011, 22:06
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Ik sluit mij volledig aan bij de mening van Niels. Ik stel mij ook grote vragen bij die Perry. Onlangs werd hij nog gezien als dé tegenkandidaat voor Obama, nu vind ik het een flop. Hoe die man tijdens een tv debat gewoon een miskleun was en dan nog 'oops' zei .. Dat vertoont weinig kennis van zake en is geen serieuze kandidaat. Zeker in tijden als deze is het nodig dat er een duidelijke leider aan een land als de VS staat. Wat mij betreft: Obama, 4 more years!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.