actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th February 2015, 10:26
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Wandelen is gezond

Dagtrippen is gezond

Sluit je aan bij een wandelgroep. Dat is een van de beste en makkelijkste manieren om je gezondheid te verbeteren.

Uit een literatuurstudie blijkt dat het zeer voordelig voor de gezondheid is om je aan te sluiten bij een wandelgroep. In 42 onderzoeken werden bijna 2.000 mensen uit 14 landen bestudeerd. De deelnemers leden aan een brede waaier van langdurige aandoeningen – gaande van artritis tot diabetes, fibromyalgie, obesitas, dementie, mentale problemen en parkinson.
Uit de resultaten bleek niet alleen dat wandelen ervoor zorgt dat mensen de voordelen ervaren van fysieke actieviteit, zoals een daling van hun bloeddruk, hun hartslag in rust, gewicht en cholesterolgehalte. Maar ook dat ze beter scoren op andere vlakken: hun longcapaciteit werd groter, ze werden fitter en ze werden minder depressief.

Bijkomende voordelen zijn dat de groep een positieve houding tegenover sporten bevordert, waardoor gemiddeld drie kwart van de deelnemers bij de groep aangesloten blijft. Bovendien zijn de inspanningen makkelijk vol te houden en heeft wandelen bijna geen bijwerkingen, op een paar onfortuinlijke valpartijen na.

Bron: http://eoswetenschap.eu/artikel/dagtrippen-gezond
Datum: 19/01/2015 om 13:13


Mening

Het is iets dat iedereen graag doet, zo nu en dan eens een dagje uit. Weg van alle verplichtingen en alle stress, gewoon even tijd voor jezelf of voor jezelf en je geliefde. Even weg van de wereld, even alles doen waar je zelf zin in hebt. Jezelf eens goed ontspannen. Persoonlijk vind ik het ook heel fijn om een dagje naar een pretpark, museum, natuurpark, dierentuin, stad … te gaan. Vooral na stressvolle perioden is het een bron van ontspanning voor mij. Ook voor een stressvolle periode organiseer ik graag een dagje uit om mezelf helemaal te ontspannen voordat de stressvolle periode begint.
In het artikel staat dat een dagje uit zelfs gezond is! Jezelf aansluiten bij een wandelgroep kan wonderen doen. Het zou zelfs goed zijn voor je bloeddruk, hartslag, gewicht en cholesterolgehalte. Dit vind ik de moeite om uit te testen. In het begin is wandelen een hele opgave, zeker als je het niet gewend bent. Toch ben ik er zeker van dat iedereen het kan appreciëren als je er eenmaal mee bezig bent. Wandelen is leuk, je moet alleen een beetje moeite doen om je uithoudingsvermogen te trainen. Ik kan wel begrijpen dat wandelen gezond is. Bewegen is noodzakelijk voor de gezondheid en je komt buiten in de frisse lucht tijdens het wandelen, al hangt dit natuurlijk wel af van de lokatie waar je gaat wandelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.