actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #5  
Oud 3rd December 2010, 15:39
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 135
Citaat:
Orgineel gepost door Emma.Mertens
Ik ga akkoord met het feit dat er infosessies mogen ingelast worden over de keerzijde van het Internet. Toch ben ik er zeker van dat er in onze secundaire scholen, of zelfs lagere scholen want tegenwoordig ben je nooit te jong om achter een computer te kruipen, voldoende aandacht wordt besteed aan de gevaren omtrent surfen op het internet. Ook verschiet ik er van dat er zolang op het internet wordt gezeten door sommigen! Dit zal bij de Belgen ook wel zo zijn.

Ik denk dat het internet al lang niet meer als hoofdzakelijk een informatiebron wordt gebruikt. Jammer genoeg. Heb je tegenwoordig geen Facebook, vraagt men zich af of je in één of ander historisch tijdperk bent blijven hangen. Als leerkracht wordt het later belangrijk leerlingen erop te wijzen dat alles wat je op het internet doet, onuitwisbaar is en daarom grote gevolgen kan hebben.


Ik twijfel een beetje aan 'de voldoende aandacht naar de gevaren van internet' in secundaire scholen. Het is inderdaad steeds opvallender dat er in lessen gewezen wordt op gevaren van internet, onbetrouwbare bronnen... Maar zolang dit niet beseft wordt door leerlingen, lijkt me dat er de aandacht hiervoor eerder beperkt is. Bij eender welke internetopdracht, huistaak... is wikipedia, het voorbeeld van de onbetrouwbare bronnen, bron nummer 1!

Het 'probleem' van niet mee zijn met de tijd, omdat je geen facebook hebt, lijkt mij nog een zeer oppervlakkig probleem rekening houdend met het feit dat er verschillende personen niet over een computer beschikken en dus helemaal niet meer mee kunnen met de evolutie van onze maatschappij.
Maar dat zijn uiteindelijk twee andere problemen.
Het staat vast dat internet een gigantische invloed uitoefent op ons leven, zie ons hier al maar weer eens typen . En zoals bij alle vormen van progressie, is het noodzakelijk om zowel te duiden op de de voordelen als nadelen en dat deze informatie open is naar iedereen, eender welke sociale of intelligente klasse.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.