actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2009, 10:14
dieter.tielemans's Avatar
dieter.tielemans dieter.tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Emblem
Posts: 48
"Iedereen heeft recht op een huwelijk"

De Amerikaanse rockster Bruce Springsteen heeft gepleit voor de goedkeuring van het homohuwelijk in New Jersey. Hij roept de senatoren van de staat waar hij woont op om het wetsvoorstel vandaag goed te keuren.

"Ik geloof al lang in het homohuwelijk en ik heb me altijd al uitgesproken voor de rechten van koppels van hetzelfde geslacht", schrijft Bruce Springsteen op zijn website.

De 60-jarige rockzanger vindt dat alle burgers gelijke kansen moeten hebben op een huwelijk. Donderdag behandelt de Senaat van New Jersey het wetsvoorstel.

Vorige week nog werd een gelijkaardig wetsvoorstel in de Senaat van de staat New York weggestemd. De Democratische gouverneur van New York had zich achter het voorstel geschaard, maar dat kon niet baten. In New Jersey wordt het wetsvoorstel ook gesteund door de Democratische gouverneur.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/091210_Springsteen
Mening: Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe het mogelijk is dat Amerika op dergelijk gebied zo achtergesteld blijft ten opzichte van Europese landen. Amerika is toch het land van de vrijheid? Maar een homohuwelijk toestaan, dat blijkt dan weer net een brug te ver. Ik kan Bruce Springsteen hierbij alleen maar steunen, want waar zouden wij het recht vandaan halen om 2 mensen hun geluk af te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.