actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 12:47
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 48
Alcohol brengt meeste schade toe aan de gebruiker en de samenleving.

Uit EOS: 2nov 2010

Prof. David Nutt, voormalig drugsraadgever van de Britse regering en oprichter van de Independent Scientific Committee on Drugs, ging op basis van een eigen ontwikkeld systeem na hoe schadelijk een twintigtal drugs waren. Hij deed dat omdat de huidige systemen voor de classificatie van drugs volgens hem te weinig verband houden met hun impact op de samenleving. Zijn systeem bestond erin elke drug een score te geven voor zestien eigenschappen, waaronder mentale en fysieke schade voor de gebruiker zelf, maar ook de sociale impact ervan, de schade aan het milieu en de economische kost die drugs veroorzaken.

Uit de resultaten bleek dat heroïne, crack en methylamfetamines – ook bekend als crystal meth – het schadelijkst waren voor het individu zelf en dat alcohol, heroïne en crack de meeste impact hadden op de samenleving, maar dat als beide scores werden samengeteld alcohol veruit de schadelijkste drug bleek te zijn. Drankmisbruik bleek met een score van 72 procent drie keer zo schadelijk als cocaïne (28 procent) en tabak (27 procent) en zelfs acht keer zo schadelijk als ecstasy, dat met de nieuwe berekening maar 9 procent haalde.

Eigen mening:
Ik wist dat alcohol schade toebracht aan de persoon zelf, maar dat het zo veel schade toebracht aan de maatsschappij was mij onbekent. Ik ben wel een beetje geschokt en ik denk dat dit artiekel vragen zal oproepen.

Als je de grafiek wil zien van de resultaten, click dan op de link.
http://www.eosmagazine.eu/language/nl-BE/home.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.