actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2017, 09:12
Kato L*anslots Kato L*anslots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Gierle
Posts: 70
Dit jaar nog 50 nieuwe trajectcontroles

Nog dit jaar worden 54 vaste flitspa*len in Vlaan*deren omge*bouwd tot 30 trajectcon*troles. 'Op plaatsen waar flitspa*len dicht bij elkaar staan, gaan we ze verbinden', zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N*-VA) woensdag in Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. De 30 trajectcontroles komen bovenop de 20 volledig nieuwe en al eerder aangekondigde installa*ties op ge*westwegen.

'Het ombouwen kan snel gaan. We maken gebruik van de detectielussen in de weg die er nu al liggen voor de vaste flitspalen. De flitspaal verdwijnt en wordt door een nieuwe paal met ANPR-camera vervangen. Dat is een camera die je nummerplaat herkent', zegt Veva Daniels van het Agentschap Wegen en Verkeer.

In eerste instantie krijgen vooral flitspalen in Antwerpen (35) en Vlaams-Brabant (9) een make-over. De omvorming van dit jaar kost 3,2 miljoen euro. In 2018 en 2019 zal nog eens elk jaar 10 miljoen worden geďnvesteerd, in 2020 2,2 miljoen. 'Aan het einde van die periode moeten alle 409 analoge camera's langs gewestwegen weg zijn en omgevormd zijn tot een trajectcontrole', klinkt het.

Bron: De Standaard
Eigen mening: Ik vind het op zich goed dat de vaste flitspaal vervangen wordt door trajectcontrole. Chauffeurs die dagelijks dezelfde route doen, weten deze namelijk staan of chauffeurs zien de flitspaal al van ver staan. Dit heeft als gevolg dat ze hiervoor gaan afremmen. Dit lijkt mij juist gevaarlijk voor achterliggers.

Wat ik een beetje jammer vind, is dat ze zoveel doen om de chauffeurs te beboeten. Ik geloof dat er iets moet veranderen aan de mentaliteit van vele chauffeurs. Zij zien het gevaar niet in van te snel rijden. Niet enkel voor zichzelf, maar ook voor andere weggebruikers. Het lijkt mij daarom ook belangrijk om aan preventie te doen en in te spelen op de mentaliteit van de weggebruikers. Dit is natuurlijk veel moeilijker dan boetes uitdelen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.