actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #6  
Oud 10th May 2012, 14:52
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Het grote voordeel van de eerste klasse is de zekerheid van zitplaats en rust.
Het lijkt mij een goed alternatief om de eerste klasse af te schaffen. De mensen die een zitplaats willen, kunnen deze tegen een meerprijs reserveren. Daarnaast zou ik een onderscheid maken tussen gewone wagons en stiltewagons. In de gewone kan je bellen, praten en muziek beluisteren. In de stiltewagon zwijg je en kan je rustig lezen,werken of genieten van de stilte.
Tijdens de spitsuren zal die rust uiteraard minder aanwezig zijn maar door reservering ben je wel zeker van je zitplaats. Het is ook een optie om in de wagons met gereserveerde plaatsen geen mensen te laten staan. Dan is het in de andere wagons wel iets drukker maar dan behouden de mensen uit de oorspronkelijke eerste klasse alle luxe en gaan er geen zitplaatsen verloren aangezien iedereen op de niet gereserveerde plaatsen mag gaan zitten.
Volgens mij is dit een beter alternatief aangezien het bestaan de eerste klasse niet direct nog echt fungeert als het opdelen in klassen maar wel als de luxe om te kunnen reizen in rust.
Het kunnen reserveren van plaatsen is dus wel voorbehouden voor de mensen die er wat meer geld aan willen of kunnen uitgeven maar dit mag geen probleem zijn, als de mensen een beetje hoffelijk zijn, zullen ze hun plaats wel afstaan aan iemand die deze echt nodig heeft. Ik besef dat dit niet zo vanzelfsprekend is maar door te werken met reservaties i.p.v. een eerste klasse zijn er al meerdere zitplaatsen beschikbaar voor iedereen. Om nu overal regeltjes voor op te stellen , vind ik persoonlijk belachelijk en ik hoop dat het niet nodig is.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.