actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2014, 13:34
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Achter de schermen van Mcdonald’s: dit zit er in uw hamburger

‘Er zit geen roze sijm meer in onze hamburgers’. In een campagnevideo laat Mcdonald’s ons een glimp opvangen van wat er nu eigenlijk echt achter die fabrieksmuren gebeurt.



Voor het eerst heeft Mcdonald’s camera’s toegelaten in één van haar fabrieken. Daarmee willen ze de geruchten en de mythes doorprikken over hoe de Happy Meals en de Big Macs worden gemaakt.

Na jaren van slechte publiciteit, neemt de fastfoodketen nu het heft weer in eigen handen en wil ze ervoor zorgen dat er een grotere transparantie ontstaat naar haar klanten toe.

In de video is te zien hoe de fabriek meer dan 180.000 kilo vlees per dag verwerkt. Het bedrijf bevestigt ook dat de hamburgers gemaakt zijn van 100 procent puur rundvlees.

Deze opmerkelijke video kadert in een grotere campagne van de fastfoodketen om mensen te antwoorden op vragen die zij over Mcdonald’s hebben. Mcdonald’s wil het publiek overtuigen van zijn goede reputatie en de twijfel bij sommigen wegnemen.

Bron: 14/10/2014, Het Nieuwsblad, http://www.nieuwsblad.be/article/de...141014_01320300

Mening: Ik vind dat we nog steeds een sceptische blik moeten werpen op de fastfoodketens. In de bovenstaande link bevindt zich het videofragment, een aanrader voor iedereen. In de video laten ze zien hoe alles nu wordt voorbereid, dat is allemaal mooi en wel maar volgens mij proberen ze alles te idealiseren in dit fragment. Er zijn duizenden fabrieken over heel de wereld, ik ben er zeker dat niet elke fabriek zich aan de waarden en normen houdt. Er is niets mis met Mcdonalds maar je zou er van verschieten hoeveel vlees zulke fastfoodketens erdoor jagen, het doet wel iets met onze economie. Als effectief elke burger van 100% rundvlees wordt gemaakt dan begin ik te twijfelen of het roze slijm wel niet voordeliger zou zijn.

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 14th October 2014 om 13:45. Reden: Mening schrijven
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th October 2014, 11:23
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Ik ben blij dat McDonald's de vooroordelen eens aanpakt. Persoonlijk denk ik liever niet te veel na over wat er allemaal in ons voedsel zit. Zolang ik er maar niet ziek van word ben ik tevreden. Wél vind ik het van belang dat elke vleesproducent eerlijk is over welke dieren er allemaal verwerkt zijn in een hamburger of dergelijke. Als er stiekem paardenvlees verwerkt zou worden kan ik hier absoluut niet mee akkoord zijn.
Men wijst echter altijd naar McDonald's als de boosdoener, maar niemand lijkt zich zorgen te maken over wat er allemaal wel niet in curryworsten e.d. zit. Nee, mijn wijst altijd de vinger naar de grote populaire ketens. Ik zou er niet van verschieten dat concurrenten deze discussiepunten aanwakkeren in de hoop hun tegenstander te verslagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.