actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 17:55
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Verkoop uw etensrestjes online

Is in de keuken staan niet meteen een van uw troeven? Of heeft u gewoon geen zin in koken? Dan kan u op de splinternieuwe site thuisafgehaald.be met enkele muisklikken uitzoeken welke hobbykoks in uw buurt maaltijden aanbieden. Gezond en goedkoop.
Sinds vorige week biedt thuisafgehaald.be de mogelijkheid aan hobbykoks om maaltijden te verkopen voor een zacht prijsje. Mensen die eten te veel hebben, maken via hun profiel op de site bekend wat ze aanbieden, hoeveel porties er beschikbaar zijn en wat het kost. Met behulp van een kaartje kunnen geïnteresseerden dan nagaan waar ze in hun buurt maaltijden kunnen ophalen. Beperkingen zijn er weinig of niet. ‘Er zijn mensen die enkel soep aanbieden, of een stuk taart. Anderen bieden hoofdgerechten aan', zegt Frances Van Assche (23), die samen met haar partner Adelaide Ranjard (26) de site oprichtte. ‘Iedereen is welkom.'

In Nederland bestaat het initiatief al langer. Met succes, thuisafgehaald.nl heeft meer dan 16.000 gebruikers. Van Assche vond het een geweldig idee. ‘Ik kook zelf ook graag, en ik weet hoe lastig het is om enkel voor jezelf te koken. Het is daarnaast ook vaak te duur om slechts een enkele portie klaar te maken. Nu hoef je de overschot niet weg te gooien; je kan ze verkopen aan iemand uit de buurt ', vertelt ze.

Van Assche hamert er ook op dat de maaltijden zelf bereid moeten zijn: ‘Het is niet de bedoeling dat iemand zijn diepvriespizza's gaat doorverkopen. Wij willen een goedkoper en gezonder alternatief zijn voor de (afhaal)restaurants. De prijs moet dan ook overeenstemmen met de kostprijs van de ingrediënten.'

Multicultureel

Het draait ook niet enkel en alleen rond de maaltijden. De site wil ook wat bereiken op het vlak van sociale cohesie en multiculturaliteit. ‘Wij hopen dat op termijn maaltijden uit verschillende culturen aangeboden worden, vooral in de grote steden. Hopelijk krijgen meer mensen door het contact met andere gewoontes een open geest', aldus Van Assche.

Momenteel worden de meeste maaltijden in Antwerpen aangeboden, maar dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren. ‘We zien nu al dat er meer en meer mensen buiten onze thuisstad geïnteresseerd raken. We zijn vastbesloten om stap voor stap ons initiatief uit te breiden', klinkt het.

Bron: www.destandaard.be

Mening: Ik vind dit eigenlijk wel een goed initiatief. Toen ik het artikel voor de eerste keer las wist ik niet goed wat ik hiervan moest denken, maar toen ik het dan een tweede keer gelezen had kwam ik tot het besef dat dit nog niet zo dom is. Er worden vandaag de dag veel te veel etensresten weggegooid. Niet alleen bij gezinnen, maar zeker ook in restaurants en supermarkten. Het feit dat je de restjes, die uiteraard vers bereid zijn, dan kan verkopen, kan alleen maar goed zijn. Zo wordt er geen eten meer verspild en zijn andere mensen er ook nog iets mee.

Kortom, ik vind deze website een goede zaak en zeker ook een stap in de goede richting!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2012, 19:22
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Ik ben het volledig met Esther eens. Op het eerst zicht dacht ik: 'weeral iets met koken'. Op dit moment is het koken een echt 'hype'! We hebben programma's rond koken, kookboeken, workshops, etc. In het begin was dit allemaal fijn, maar nu gaat het er wel een beetje over...

Maar dit is weer een nieuw fenomeen. En een goed ideetje. Als je alleen woont, dan kook je al snel veel te veel. Met als gevolg dat je die restjes weggooit (of de ander dag opeet, maar dan eet je weer hetzelfde ), dus waarom dit niet aanbieden. Toch een prima oplossing!! Ik ben voorstander!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.