actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 09:17
dieter.tielemans's Avatar
dieter.tielemans dieter.tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Emblem
Posts: 48
Obama: "Extra soldaten voor Afghanistan was moeilijke beslissing"

De Amerikaanse president Barack Obama heeft bevestigd dat zijn beslissing om 30.000 extra soldaten naar Afghanistan te sturen de moeilijkste was sinds zijn intrede in het Witte Huis. Dat deed hij in een gesprek dat werd uitgezonden door CBS.
Obama antwoordde resoluut op de vraag of dit zijn moeilijkste beslissing was als president. "Absoluut", zei hij. Op 1 december had Obama zijn Afghanistan-strategie uit de doeken gedaan op een prestigieuze militaire academie. "Dat was waarschijnlijk mijn meest emotionele toespraak omdat ik recht naar jonge militairen keek die straks kunnen ingezet worden in Afghanistan. Dan is het zelfs mogelijk dat sommigen niet terugkeren."

Diep geraakt door begrafenissen
Hij verklaarde verder nog dat hij diep geraakt wordt op begrafenissen van soldaten die sterven in Irak of Afghanistan. "Toch heb ik de enige plicht om als leider van het leger de juiste beslissingen te nemen", aldus nog Obama. (belga/vsv)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1041500/2009/12/14/Obama-Extra-soldaten-voor-Afghanistan-was-moeilijke-beslissing.dhtml
Mening: Zoiets is natuurlijk gemakkelijk gezegd, maar ik hoop dat hij het meent. Dat wordt natuurlijk afwachten. Maar ik geloof wel in de man, hij heeft natuurlijk wel geen cadeautje gekregen met Amerika na Bush. Toch ben ik er rots van overtuigd dat hij na zijn 4-jarige ambtstermijn heel wat gerealiseerd zal hebben, een stabiele economie, vrede in het Midden-Oosten, ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.