actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2014, 10:10
Remo.V*nTendeloo Remo.V*nTendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zandhoven
Posts: 40
Christenen en moslims stappen in Mechelen samen op voor vrede

[B]Christenen en moslims stappen in Mechelen samen op voor vrede[/B]

In Mechelen, betoogt de moslimgemeenschap zaterdag 11 oktober, samen met allerlei soorten christenen uit het Midden-Oosten om haar solidariteit met de Armeense-, de Assyrisch-Chaldeeuwse- en de Syrisch-orthodoxe christenen te tonen. Samen stappen ze op voor vrede want ze maken zich grote zorgen om de oorlog in het Midden-Oosten.

De moslimgemeenschap van Mechelen deelt die bezorgdheid en wil uitdrukking geven aan haar solidariteit met haar christelijke broeders en zusters. Ze bekommeren zich vooral om vrede in Syrië en Noord-Irak maar ook overal ter wereld waar oorlog en geweld de menselijke waardigheid bedreigt.

bron: http://nl.metrotime.be/2014/10/10/news/christenen-en-moslims-stappen-in-mechelen-samen-op-voor-vrede/

mening: Ik vind dit alles heel verassend, dat men hier allemaal samen deze solidariteitsmars gaat houden in Mechelen terwijl in het Midden-Oosten onderling gevochten word tussen al deze geloofsovertuigingen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2014, 10:22
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Christenen en moslims stappen in Mechelen samen op voor vrede

Persoonlijk vind ik dit een mooie actie. De gelovige krijgen een heel slechte naam hier door alles wat zich in het Midden-Oosten afspeelt. Deze actie zal de problemen ginder niet oplossen, maar ik vind het een goed idee dat ze ook eens een keertje in de verf willen zetten dat het ook anders kan. Wij veralgemenen nogal snel en zien dan alle Moslims dan als radicaal, die geen ander geloof dulden. Terwijl het in de werkelijkheid de meeste Moslims helemaal geen probleem hebben met een ander geloof. Dat ze dit dan ook willen aantonen via deze actie vind ik een goed initiatief.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.