actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd April 2018, 13:54
Robbe.V*nweert Robbe.V*nweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 67
Antwerpse gemeenten strijden tegen elkaar voor het klimaat

De provincie Antwerpen wil dat elke inwoner de strijd aangaat tegen de klimaatopwarming. De app "For good" geeft inwoners van de provincie elke week enkele missies om aan te werken en zo hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

App For good

Tijdens de klimaatstrijd houdt een app een jaar lang de CO2-uitstoot bij van inwoners van de provincie Antwerpen. "Je maakt een profiel aan en je moet een paar vragen beantwoorden over je voeding en je moet ook je meterstanden ingeven", legt Tina Van Leuven van provincie Antwerpen uit.

"Door die info over je energie, voeding en transport, weet de app hoeveel CO2 je uitstoot en geeft je daarna tips om dat te verbeteren en te verlagen."

"Je kan bijvoorbeeld minder verpakkingen gebruiken, een keer de fiets te nemen in plaats van de auto of seizoensgroenten kopen." Door kleine aanpassingen in je patroon, kan je al een groot verschil maken.

Titel

Tot nu toe hebben 38 gemeentes zich geëngageerd om de klimaatstrijd aan te gaan. Maar het is de bedoeling dat uiteindelijk elke gemeente deelneemt.

"De gemeente met de inwoners die er het meest in slagen om hun CO2-uitstoot te verminderen, gaat uiteindelijk lopen met de titel: gemeente met de kleinste ecologische voetafdruk", besluit Van Leuven.

Bron: VRT.be (03/04/2018)
Link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/03/antwerpse_gemeentenstrijdentegenelkaarvoorhetklima at/

Eigen mening:
Ik vind het een zeer goed initiatief met als doel de CO2-uitstoot te verminderen. Ik heb de app meteen opgezocht en er wordt gewerkt met je persoonlijke situatie. Je krijgt tips om deze te verbeteren en de app daagt je eigenlijk uit om dit te doen. Het is redelijk competitief ingesteld, maar hierdoor besef je ook wat een ritje met de auto kan besparen aan uitstoot. Het verschaft dus ook veel informatie en het is een zeer leerrijke app. Het idee om hier een competitie aan te koppelen, vind ik goed. Hierdoor worden mensen sneller aangezet om deel te nemen. Natuurlijk moeten de mensen dit na deze competitie blijven doen, anders is het doel een beetje mislukt. Het is een goede app, omdat mensen vaak niet weten wat het gevolg is van hun dagelijkse daden. Het zet mensen aan tot denken. Als dit effectief gerealiseerd wordt, is het opzet voor mij geslaagd. Ik vind het wel jammer dat het voorlopig enkel in de provincie Antwerpen plaatsvindt. Waarom niet in heel België?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.