![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#3
|
|||
|
|||
Dit vind ik ronduit belachelijk! Het is als zeggen dat geweldadige videogames spelen zich ook effectief uit in geweld. Dit wordt vaak aangehaald in studies dat dit zeer moeilijk aan te tonen is. Er is slechts één studie geweest die dit vooroordeel bevestigt. Deze studie is vaag en gebruikt een zeer indirecte onderzoeksmethode waarbij veel wetenschappers zich ook vragen stellen.
Daar bovenop zijn de criminalitei- en geweldcijfers de voorbije jaren sterk gedaald zijn terwijl zulke games een stuk populairder geworden zijn. Citaat:
Citaat:
Wat mij ook lichtjes stoort is het feit dat Charlotte (Meeus) bijna onmiddellijk redeneert dat deze apps aanzetten tot roken in 'real-life', terwijl in studie enkel sprake is van reclame eigenlijk. Er is geen onderzoek gedaan naar de gevolgen van 'pro-smoking apps' en een eventuele stijging van het aantal minderjarige rokers. Daarbij is het nog steeds je eigen keus om te roken. Stel: jij ziet over een mooi kledingstuk. Al heb je die reclamespot 1000x gezien, dan sprint je tenslotte toch ook niet onmiddelijk naar de winkel om dit te kopen... Om tevens ook even citaat aan te halen uit het artikel van BMJ: Citaat:
Waar ik het wel mee eens ben is dat dit wettelijk gezien gereguleerd moet worden. Een moeilijke opgave weliswaar. Tabakproducenten hebben nu eenmaal de gewoonte om achterpoortjes in regelgevingen te vinden... 1. Artikel over studie Anderson 3. Artikel over onderzoek dat aantoont dat sommige vormen van spelen andere effecten hebben 3. artikel op BMJ... |