|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Broederlijk Delen haalt tijdens vastencampagne 3,4 miljoen euro op
Broederlijk Delen heeft dit weekend zijn jaarlijkse vastencampagne afgesloten. Die brengt naar schatting 3,4 miljoen euro op, ongeveer evenveel als vorig jaar. De campagne liep van 5 maart tot 20 april en focuste op de toekomst van jonge boeren in Senegal.
'We zijn tevreden over dit resultaat. Met deze middelen kunnen we de mensen in Senegal en in 12 andere landen in het Zuiden ondersteunen in hun strijd tegen armoede en ongelijkheid,' aldus Lieve Herijgers, directeur van Broederlijk Delen. Duizenden vrijwilligers organiseerden de voorbije weken tal van activiteiten zoals huis-aan-huis-acties, solidaire maaltijden, infoavonden, sponsortochten, narcissenverkoop en koffiestops. Het bedrag van 3,4 miljoen euro is een prognose op basis van de huidige resultaten. In 2013 bracht de vastencampagne van Broederlijk Delen ruim 3,5 miljoen euro op. Bron: De standaard Datum: 21/04/2014 Mening: De vastenperiode is iets waar tegenwoordig niet veel mensen meer aan deelnemen. Voor Pasen 40 dagen niet snoepen of zondigen klinkt als hel in de oren. Ikzelf heb ook niet meegedaan aan de vasten. Toch vind ik het goed dat Broederlijk Delen de bevolking door deze acties erop attent maakt dat het wel degelijk vasten is. Al hadden veel van hun acties niets met vasten te maken, zoals de narcissenverkoop, toch halen ze 3,4 miljoen euro op. Dat is niet niets. |