actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th March 2013, 23:59
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User

Namen chauffeurs van gedenkteken busramp gehaald

De voornamen van de twee buschauffeurs zijn van de gedenkplaat aan de busramp in Sierre gehaald. Dat meldt de Zwitserse krant Le Matin. Enkele ouders van slachtoffers hadden het er moeilijk mee dat de namen van de busbestuurders erop stonden.

Geert (Michiels) en Paul (Van de Velde), stond er tot voor kort op de gedenkplaat net voor de tunnel in Sierre waarin op 13 maart van vorig jaar het busongeval gebeurde waarbij 22 kinderen en zes volwassenen om het leven kwamen. Eerst werden hun namen overplakt, maar sinds kort staat er een nieuwe gedenkplaat waar de namen van de bestuurders niet meer opstaan.

‘Bepaalde families hadden het er te moeilijk mee', zegt Simon Epiney, burgemeester van Anniviers, waar het gedenkteken staat.

De gedenkplaat was er eerst gezet zonder de ouders te raadplegen over de tekst die erop kwam. ‘Dat betreur ik', zegt Marina Claes van Intersoc, dat de skivakantie in goede banen leidde. Hoeveel ouders gevraagd hebben om de tekst aan te passen, is onduidelijk.

Bron: De Standaard, 11 maart 2013

Mening: Ik vind dit een beetje vreemd. Zijn de twee buschauffeurs ook geen slachtoffers? Hebben hun families het recht niet om de namen van deze twee mannen op dat gedenkteken te zien? Misschien was de oorzaak van het ongeval wel te wijten aan de chauffeur, maar hij was ook maar een mens. Een mens die ook een familie had, een familie die ook heeft moeten rouwen. Zelfs al hebben families van de slachtoffers moeite met de naam van de ‘schuldige’ chauffeur, wat heeft de andere chauffeur hen dan misdaan? Het is voor de families van deze jonge kinderen heel erg, dat besef ik maar al te goed. Maar voor de families, voor de vrouwen, van de chauffeurs ook. Dat mag men volgens mij niet over het hoofd zien…
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:28.