actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st February 2011, 15:21
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
Stijnen bestookte anoniem supportersfora

BRUGGE - Club Brugge-doelman Stijn Stijnen en zijn familie waren de voorbije maanden op verschillende supportersfora actief om fans tegen het bestuur en zijn concurrenten Coosemans en De Vlieger op te zetten. Dat is de reden waarom Stijnen eerder naar de B-kern verbannen werd. Zijn ploegmaats reageerden woedend. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de doelman nog een toekomst heeft bij Club.
Stijnen en twee van zijn familieleden maakten onder valse namen e-mailadressen aan en bestookten verschillende internetfora.

In het begin hield de anonieme Stijnen het nog bij 'pro-Stijnen' berichten, om zichzelf op te hemelen. Maar later postte hij ook berichten die sterk anti-Coosemans en anti-De Vlieger waren.

Hij riep de fans zelfs op om met spandoeken naar het stadion te komen en actie tegen Coosemans en het nieuwe bestuur te voeren.

De leiding van Club Brugge kwam echter op het spoor dat Stijnen zelf en zijn familie achter de berichten zaten, en gooit Stijnen nu uit de A-kern. Of er nog toekomst is voor Stijnen bij Club is hoogst onwaarschijnlijk.

De clubleiding lichtte ondertussen al de spelers en de trainer in. Er heerste ongeloof, verbijstering, maar vooral woede bij zijn ploegmaats, die niet konden begrijpen hoe iemand zo laag kan vallen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110220_018
---------------------------------------------------------------------

Eigen mening:

Ik zou dit thema graag opentrekken naar forums in het algemeen. Wat Stijnen hier gedaan heeft, wordt volgens mij heel veel gedaan. Het is nu eenmaal omdat het de sportfiguur Stijnen is (of familie), dat dit direct uitvergroot wordt.
Forums waar iedereen een gebruikersnaam naar keuze kan verzinnen, zijn op zijn minst betrouwbaar. Iedereen kan er onder welke naam ook onzin verkopen. Ik weet niet of het praktisch mogelijk is, maar mijn voorstel zou zijn om telkens de voor-en achternaam van de persoon te vermelden. Je kan zeggen dat dit de recht op privacy belemmert, maar anderzijds is de persoon zelf wel verantwoordelijk voor wat hij/zij op het internet spuwt. Een ding is zeker: ik ben niet voor forums waar zomaar iedereen kan verkondigen onder een anonieme naam. Dit kan nefaste gevolgen hebben voor ieder van ons.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.