actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th December 2009, 00:30
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User

Executie VS met nieuwe methode

In de Amerikaanse staat Ohio is vandaag een doodstraf uitgevoerd met een nieuwe methode. Moordenaar Kenneth Biros werd geëxecuteerd door een injectie met één dodelijke chemische stof.

De dosis verving een cocktail van drie middelen die gewoonlijk in de VS wordt gebruikt. De nieuwe procedure zou zijn toegepast om een juridische strijd te omzeilen over de pijn die veroorzaakt zou worden door de cocktail. Voorstanders noemen de nieuwe methode humaner en efficiënter.

"Geëxperimenteer"
De advocaat van het slachtoffer laakte de nieuwe ongeteste praktijk echter als geëxperimenteer. De 51-jarige Kenneth Biros kreeg de doodstraf omdat hij in 1991 een jonge vrouw had vermoord en de ledematen van het 22-jarige slachtoffer had afgehakt.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...e-methode.dhtml

Eigen mening:
Ik ben zelf geen voorstander van de doodstraf. Volgens mij is een levenslange gevangenisstraf "erger" dan de doodstraf. De veroordeelde zal op psychologisch vlak (volgens mij) een enorme lijdensweg afleggen. Dat kan toch ook tellen als je dit de rest van je leven moet meedragen.
Ik vind dat de doodstraf niet meer hoeft toegepast te worden, we leven tenslotte in de 21e eeuw.
Dat dit middel sneller en efficiënter is, maakt voor mij niets uit. Die paar minuten zullen het ook wel niet maken zeker?
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:08.