actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 16:40
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 77
Bijna helft treinreizigers komt te laat aan

Bijna helft treinreizigers komt te laat aan
maandag 07 december 2009
De Standaard

vum
BRUSSEL - Bij een stiptheidsmeting in oktober kwam 48 procent van de treinreizigers met een vertraging van minstens zes minuten op de eindbestemming aan. De vertragingen zijn licht toegenomen in vergelijking met vorige jaren. Dat blijkt uit de resultaten van de stiptheidsmeting die door de reizigersorganisatie TreinTramBus werd georganiseerd.

TreinTramBus meet de vertraging van de reiziger, dit in tegenstelling tot Infrabel die de vertraging van de treinen meet. 903 respondenten registreerden gedurende de maand oktober in totaal 7.500 treinritten, 21 procent van de reizigers moest minstens één keer overstappen. Wie in de spits naar Brussel reist, heeft meer dan gemiddeld te maken met vertragingen: 63 procent arriveert met minstens zes minuten vertraging.

Aansluitingen blijven volgens de reizigersorganisatie een pijnpunt. Wie moet overstappen, mist in 14 procent van de gevallen zijn aansluiting, en moet soms tot een uur of zelfs langer wachten op de volgende trein. TreinTramBus vraagt de NMBS en Infrabel dan ook om iets langer op een aansluiting te wachten dan vandaag het geval is. Volgens de organisatie zijn er echter indicaties dat treinen vanaf 13 december minder dan voorheen zullen wachten op aansluiting.

TreinTramBus erkent wel dat de NMBS en Infrabel sterk geďnvesteerd hebben in een verbetering van de informatie aan de reizigers.

Mening:
"rijdt vaker met het openbaar vervoer" zeggen ze dan... Ik erger me er telkens enorm aan als het openbaar vervoer (trein, bus, ...) te laat is. Ik begrijp wel dat er eens ergens een vertraging kan oplopen, maar dat gebeurt enorm vaak. Ikzelf moet elke dag met de trein en de bus naar school komen en terug. En ik merk al elke week dat vanaf 17u de bussen te laat zijn. Soms zelfs een half uur te laat, waardoor ik mijn trein mis en dus kei laat thuis ben. Als dat 1 keer gebeurt, oké dan, maar dit is echt elke week. Dit kan niet meer. En die veranderingen vanaf 13 december? Tja men trein of bus missen zal ik niet meer doen aangezien ik nu elke keer 45 minuten zal mogen wachten tijdens het overstappen *zucht*.
"Met het openbaar vervoer ben je sneller want zo vermijd je files..." Ja, amai...
Maar ik vind het openbaar vervoer een heel goed idee, het is milieuvriendelijker, voor iedereen toegankelijk, meestal een goede verbinding, ... Maar ze zullen toch eens moeten leren om op tijd te komen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.