|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Man met hiv prikt vrouw met naald vol besmet bloed
Man met hiv prikt vrouw met naald vol besmet bloed
05/12 In Nieuw-Zeeland heeft een man, die hiv-positief is, zijn echtgenote tot twee keer toe geprikt met een naald waaraan zijn besmet bloed kleefde. De vrouw was aan het slapen. "Ik stak je omdat ik wou dat je hetzelfde was als ik, zodat je met mij kan leven en me niet zal verlaten", zou de man volgens de Sunday Star-Times aan zijn 33-jarige echtgenote verklaard hebben. Het echtpaar had al enige tijd ernstige relatieproblemen. Zij wilde geen seks meer met hem uit vrees besmet te raken met het virus dat aids veroorzaakt. De 35-jarige dader zit nu achter de tralies. Hij riskeert veertien jaar cel. Bron: www.gva.be Eigen mening: Hieruit blijkt toch dat mensen die besmet zijn met het HIV virus zich duidelijk minder aanvaard voelen in de maatschappij. Eigenlijk is dit helemaal niet nodig. Uit dit artikel blijkt dat de man zich duidelijk niet goed voelt in zijn vel, en zeker omdat zijn vrouw geen seks meer met hem wil omdat hij besmet is met het HIV virus. Ergens kan ik de vrouw wel begrijpen, maar er zijn manieren om op een veilige manier seks te hebben. De man heeft zo te zien gehandeld uit liefde voor zijn vrouw, hij wou niet dat zij hem zou verlaten. Toch kan ik niet goedkeuren wat de man heeft gedaan... Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter! |