actualiteitsforums

actualiteitsforums (http://actualiteit.org/forums/index.php)
-   Cultureel-maatschappelijk (http://actualiteit.org/forums/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Man met hiv prikt vrouw met naald vol besmet bloed (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=28136)

dorien.wellens 6th December 2009 20:10

Man met hiv prikt vrouw met naald vol besmet bloed

Man met hiv prikt vrouw met naald vol besmet bloed

05/12 In Nieuw-Zeeland heeft een man, die hiv-positief is, zijn echtgenote tot twee keer toe geprikt met een naald waaraan zijn besmet bloed kleefde. De vrouw was aan het slapen.

"Ik stak je omdat ik wou dat je hetzelfde was als ik, zodat je met mij kan leven en me niet zal verlaten", zou de man volgens de Sunday Star-Times aan zijn 33-jarige echtgenote verklaard hebben.

Het echtpaar had al enige tijd ernstige relatieproblemen. Zij wilde geen seks meer met hem uit vrees besmet te raken met het virus dat aids veroorzaakt.

De 35-jarige dader zit nu achter de tralies. Hij riskeert veertien jaar cel.

Bron: www.gva.be

Eigen mening:
Hieruit blijkt toch dat mensen die besmet zijn met het HIV virus zich duidelijk minder aanvaard voelen in de maatschappij. Eigenlijk is dit helemaal niet nodig. Uit dit artikel blijkt dat de man zich duidelijk niet goed voelt in zijn vel, en zeker omdat zijn vrouw geen seks meer met hem wil omdat hij besmet is met het HIV virus. Ergens kan ik de vrouw wel begrijpen, maar er zijn manieren om op een veilige manier seks te hebben. De man heeft zo te zien gehandeld uit liefde voor zijn vrouw, hij wou niet dat zij hem zou verlaten. Toch kan ik niet goedkeuren wat de man heeft gedaan...
Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter!

Sanne Wauters 6th December 2009 23:06

Voor de vrouw moet dit hel zijn. Haar leven is nu ook kapot. Door haar angst om besmet te worden, heeft ze haar man aangezet tot deze wanhoopsdaad. Dit heeft ze niet bewust gedaan, maar dit toont nogmaals wat angst met mensen kan doen.
Liefde maakt blind. De man toont nogmaals wat liefde kan doen met een mens. Uit angst dat zijn vrouw hem ging verlaten omdat hij besmet is met hiv, heeft hij haar ook besmet. Ik keur het zeker niet goed wat hij gedaan heeft, maar ik kan hem wel begrijpen. Het is niet simpel om een relatie stand te houden én zelf te aanvaarden dat je hiv hebt.
Het koppel had relatieproblemen. De besmetting is hiervoor zeker één van de oorzaken. De man moest zelf aanvaarden wat er gaande was. En een persoon die je steunt, die luistert naar je gevoelens, dat kan je gebruiken op zo een moment. Praten over de problemen die zich in je relatie voor doen is belangrijk, en dat lukt maar bij weinig koppels. De man wou gewoon dat zijn vrouw hem steunde. En omdat zij zo angstig reageerde, kreeg de man zelf schrik dat ze hem zou verlaten.

Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter. Wat de man gedaan heeft, kan niet door de beugel. Maar hoe zouden wij reageren als we met zo een situatie te maken krijgen?

Stef.Van.Bauwel 7th December 2009 14:43

Er zijn andere manieren om iemand duidelijk te maken dat je van hem/haar houdt. Ik snap niet dat je zo drastisch moet reageren. Het is toch niet omdat je vrouw geen seks wil dat ze daarom niet meer wil. Misschien was het gewoon een fase waar ze doorheen moest, gewoon wat tijd om te denken. Ik denk dat eender wie in deze situatie tijd wil om te denken. Maar ik denk dat als je met zulk probleem zit je best een relatietherapeut raadpleegt. Problemen in een relatie kunnen opgelost worden maar dan mag je niet de makkelijkste weg kiezen.

Het is erg wat deze vrouw doormaakt en ook al handelde haar man uit liefde, toch vind ik dat dit een serieuze straf verdiend. Mensen moeten vrij zijn om beslissingen te maken, maar anderen denken blijkbaar dat ze op één of andere manier dit kunnen beïnvloeden. Ik hoop dat de vrouw veel steun krijgt en de man een gepaste straf.

rob.van.beek 7th December 2009 15:40

Terecht dat deze persoon gestraft is. Het kan niet dat je iemand zoiets aandoet. Aids is zoiezo al een ziekte die zich verspreid maar dit mag zeker niet expres gedaan worden. Als je vrouw echt van je houdt zal ze wel bij deze persoon blijven ongeacht zijn ziekte. Maar ik denk dat ze dit nu helemaal niet zal doen want als je iemand echt graag ziet doe je dit niet.
:down:

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:54.