|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Partywise.be legt nadruk op gevaren cocaïne
VAD, de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen, en De DrugLijn starten een nieuwe Partywise-campagne. Voor het tweede jaar op rij ligt de nadruk op cocaïne. Aangezien sinds 2003 een stijgende trend van cocaïnegebruik in het Vlaamse uitgaansleven opgetekend wordt (uitgaansonderzoek Partywise 2007), is informatieverstrekking een groeiende noodzaak.
Ongeveer 100.000 bierkaartjes en 1.000 affiches zullen te zien zijn in cafés en evenementen in Vlaanderen. Die moeten, in combinatie met een video over cocaïne en een nieuwe deelwebsite op www.partywise.be, cocaïnegebruik ontraden en bespreekbaar maken. Hoe is jouw vriend op coke? Op de deelwebsite over cocaïne nemen animatiefiguren de bezoeker mee op stap doorheen de site. Eye-catcher is de rubriek "Hoe is jouw vriend op coke?". Via zeven uit "het uitgaansleven" gegrepen verhalen krijgt de bezoeker een idee over wat coke met iemand kan doen. Gebruikers kunnen doorklikken naar www.hoeveelisteveel.be voor een zelftest over cocaïnegebruik of kunnen anoniem info en advies inwinnen via De DrugLijn. (belga/mvdb) 23-10-2009 De Morgen Ik vind het zeker een goed initiatief. Jongeren spenderen veel tijd met het surfen op het internet en kunnen op deze manier veel bijleren ivm drugs. Maar er moet in de scholen zeker veel reclame gemaakt worden over dit initiatief om het bereik te vergroten. Laatst aangepast door Viky Op de Beeck : 23rd October 2009 om 16:32. |