Partywise.be legt nadruk op gevaren cocaïne
VAD, de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen, en De DrugLijn starten een nieuwe Partywise-campagne. Voor het tweede jaar op rij ligt de nadruk op cocaïne. Aangezien sinds 2003 een stijgende trend van cocaïnegebruik in het Vlaamse uitgaansleven opgetekend wordt (uitgaansonderzoek Partywise 2007), is informatieverstrekking een groeiende noodzaak.
Ongeveer 100.000 bierkaartjes en 1.000 affiches zullen te zien zijn in cafés en evenementen in Vlaanderen. Die moeten, in combinatie met een video over cocaïne en een nieuwe deelwebsite op www.partywise.be, cocaïnegebruik ontraden en bespreekbaar maken. Hoe is jouw vriend op coke? Op de deelwebsite over cocaïne nemen animatiefiguren de bezoeker mee op stap doorheen de site. Eye-catcher is de rubriek "Hoe is jouw vriend op coke?". Via zeven uit "het uitgaansleven" gegrepen verhalen krijgt de bezoeker een idee over wat coke met iemand kan doen. Gebruikers kunnen doorklikken naar www.hoeveelisteveel.be voor een zelftest over cocaïnegebruik of kunnen anoniem info en advies inwinnen via De DrugLijn. (belga/mvdb) 23-10-2009 De Morgen Ik vind het zeker een goed initiatief. Jongeren spenderen veel tijd met het surfen op het internet en kunnen op deze manier veel bijleren ivm drugs. Maar er moet in de scholen zeker veel reclame gemaakt worden over dit initiatief om het bereik te vergroten. |
Partywise.be legt nadruk op gevaren cocaïne
Ik vind het ook belangrijk dat jongeren worden gewezen op de gevaren van drugs. Men kan daarin niet overdrijven. Veel jongeren hebben geen besef van wat de drugs met hun lichaam doen, dus moeten websites als deze gepromoot worden in oa. scholen, cafés, sport-en recreatiecentra, ...
|
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:56. |
Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.