actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th March 2016, 01:38
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Reactie op: Acht op de tien tieners hebben een winkel op zak

Ik ben het niet eens met wat Ilona zegt: 'Heb je geen smartphone, dan hoor je er niet bij.' Ik heb zelf geen smartphone puur uit principe. Geen van mijn vrienden heeft mij daar voor laten vallen en nog niemand heeft me ervan proberen te overtuigen om het toch eens aan te kopen. Anderen bekijken mij al wel eens raar, maar zeggen er niet veel over.Ik begrijp ook wel dat deze jongeren echt zijn opgegroeid met een smartphone en dan kan ik me er ergens wel in vinden. Velen verwachten dat iedereen dat heeft, maar ze vergeten dat er mensen zijn die het gewoon niet willen en dat er anderen zijn die het misschien niet kunnen betalen. Ik weet van mezelf dat als ik het heb, dat ik er meer tijd aan besteed dan dat ik zou willen. Ik denk dat dat juist het probleem is waar de jongeren van vandaag mee zitten. Als ik kijk naar mijn vrienden die het hebben, kan ik alleen maar beamen wat er in het artikel staat. Om maar een voorbeeld te geven: Vorige week gaven we met een paar vriendinnen een verjaardagsdrink. Een vriendin kreeg een cadeau, iets dat ze al had, en nog geen tien minuten later was er al een nieuw cadeau voor haar besteld, via de smartphone, uiteraard. Waar zijn we mee bezig? Het is niet alleen een winkel op zak, maar ook nog eens een vergif op sociaal vlak. Ik vind het wel knap dat ze dit hebben kunnen bepalen na het afnemen van een enquête. Dat er een koppeling wordt gemaakt met geldzaken, is zeker geen minpunt. Ook dit onderwerp stond deze week al in de kranten. Ik hoop dat ze naast het bespreken van het loon van de ouders, waar ze al niet echt over praten, het ook hebben over de prijs die ouders of kinderen zelf moeten betalen voor een smartphone. Ik vind het goed dat de FSMA ook de smartphone hierbij betrekt, omdat het vooral dat is waar veel geld naartoe gaat. Net zoals Maxime vind ik het een goed idee als al deze jongeren zelf eens een smartphone en bijkomende kosten betalen, zo kunnen ze misschien nog beter omgaan met geld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.