actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2016, 21:22
Robbe.V*nweert Robbe.V*nweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 67
Uplace hoopt bouw in 2017 te starten

Het belevingscentrum Uplace in Machelen hoopt eind dit jaar opnieuw volledig vergund te zijn, zodat in de loop van 2017 kan begonnen worden met de bouwwerken en het complex in 2019 de deuren kan openen. Dat heeft Bart Verhaeghe, voorzitter van Uplace, vrijdag gezegd tijdens het eerste Uplace Innovation Lab dat het bedrijf organiseerde in de omgeving van de site waar men het omstreden complex wil optrekken.

Uplace presenteerde naast enkele innovatieve belevingsaspecten ook een nieuw virtueel bezoek aan het complex, dat voor het eerst een heleboel functies in één bestemming wil combineren, van "experience shopping" tot hotel, kantoren, concertzaal, bioscopen, entertainment voor families en kinderen, eten en drinken. "Of het nu gaat om de uitrusting van kantoren, de cinema, de duurzaamheid van het hele complex of de manier waarop we informatie bieden, we hebben alle troeven in handen om technologisch de slimste ervaringsbestemming te worden", aldus Jan Van Lancker, CEO van Uplace.

Tijdens de studiedag prezen enkele prominenten uit de bedrijfswereld het innovatieve van het concept. Peter Decuypere, de bedenker van I Love Techno, had het over "Rock Uplace", "een dagelijks festival waar je bezoekers de keuze biedt uit een groot aantal belevingen en waar men, net als op een muziekfestival, kan kiezen wanneer en waar men wil eten, drinken, zien, meemaken en delen".

Momenteel beschikt Uplace over de nodige milieu- en socio-economische vergunning en is ook het ruimtelijk structuurplan definitief vastgesteld. Volgens woordvoerster Laura Van Waeyenberge is het nog wachten op de bouwvergunning om opnieuw volledig vergund te worden. "In het kader van het voorbije openbaar onderzoek naar de bouwvergunning werden in Vlaanderen slechts vier bezwaarschriften ingediend, afkomstig van de steden Leuven en Vilvoorde en van twee concurrenten van Uplace." Er lopen wel nog procedures voor de Raad van State tegen de milieuvergunning en het GRUP.

Bron: Knack.be 14-10-2016
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renovatie/nieuws/uplace-hoopt-bouw-in-2017-te-starten/article-normal-764795.html?_ga=1.229170462.367542160.1457466718

Eigen mening:
Ik vind Uplace als sinds het begin een zeer mooi project. Ik vind dit groot project zeer uniek voor België. Ik zou er meteen naartoe willen. Een shoppingcenter, een cinema, brasserieën, restaurants,... onder één dak. Wat wil je nog meer zou ik dan denken.
Ondertussen zijn we al verschillende jaren verder en staat er nog steeds niets op het terrein. Dit vind ik jammer, omdat ik denk dat het veel toeristen zal aantrekken. Uplace kan ook werkgelegenheid verschaffen. Ik begrijp natuurlijk de reacties van de tegenstanders, aangezien het kostenplaatje zeer groot is. Nu zijn er ook problemen en klachten in verband met de vergunningen. Zo blijft het spelletje duren natuurlijk. De overheid zou eindelijk eens een knoop moeten doorhakken en beslissen of Uplace er mag komen of niet.
De mensen achter Uplace hebben recent nog foto's vrijgegeven van hoe het er zou uitzien en ik ben alvast verkocht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.