actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2016, 00:09
Robbe.V*nweert Robbe.V*nweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 67
De Wever scherp voor Peeters (en omgekeerd)

Nog voor de campagne goed en wel begonnen is, zitten Antwerps N-VA-burgemeester Bart De Wever en CD&V-lijsttrekker Kris Peeters elkaar al in de haren.

In een weekendinterview met Het Laatste Nieuws reageert De Wever (N-VA) voor het eerst op de komst van vicepremier Kris Peeters naar Antwerpen, waar hij de CD&V-lijst zal trekken bij de lokale verkiezingen van 2018.
De Wever zegt enerzijds 'blij te zijn' met de komst van de vicepremier naar de stad. 'Want ik hou veel van deze stad en hoe meer politiek gewicht ze heeft, hoe beter. Maar er is ook een anderzijds. Als ik in alle kranten lees dat hij komt om mij een hak te zetten, dan moet het zijn dat de betrokkene dat niet tegenspreekt', klonkt het uitdagend.

De burgemeester en N-VA-voorzitter verwacht dat de echte strijd maar in 2018 zal beginnen. De kiezer zal dan de keuze krijgen tussen hemzelf of een totale omslag naar links.

'Het is maar de vraag of de driekoppige draak van sp.a, Groen en PVDA verandert in een vierkoppige draak. Ik denk dat dit wellicht zo zal zijn in de campagne', blikt de N-VA-voorzitter vooruit.

'Spannend zal het zeker zijn. In die zin kan ik er maar beter de opportuniteit van in zien. En die is: de kiezer krijgt een heel duidelijke keuze. Want ik wil heel graag voortdoen en ondertussen weet elke Antwerpenaar wat hij daarvoor koopt: een florerende economie, een kwart minder criminaliteit en een bruisende stad. Wil u daarmee verder, stem dan op mij. Wil u een totale omslag, dan is er één van die vier. Die zijn inwisselbaar, want geef toe: CD&V, da's niet meer het midden, hé', luidt het nog.

'Zeer onverstandig'

CD&V-vicepremier Peeters zei vrijdagavond in Terzake dat hij de uitspraken van De Wever over een op til zijnd 'links' blok 'zeer, zeer onverstandig' vindt voor een burgemeester die nog twee jaar beleid moet voeren, onder andere met de CD&V'.
'We zijn nog niet in campagne. Het zal aan de kiezer zijn om zich hierover uit te spreken. Neen, dit is niet wijs', aldus een duidelijk misnoegde Peeters.

Bron: De Tijd 25-11-2016
http://www.tijd.be/politiek_economie/belgie_verkiezingen/De_Wever_scherp_voor_Peeters_en_omgekeerd.9835385-7767.art

Eigen mening:
Ik vind dat ze hier een beetje overdrijven. De volgende gemeenteraadsverkiezingen vinden pas over 2 jaar ,in 2018, plaats. Dat is dus nog redelijk ver weg. Campagne voeren is volgens mij nog niet aan de orde, maar dit doen ze onrechtstreeks al via interviews, lijsttrekkers bekend maken,... Ik vind dat ze zich nu vooral moeten focussen op de functie waarvoor ze nu bevoegd zijn. Ze hebben een bepaalde verantwoordelijkheid die ze moeten invullen. Ze zijn gekozen door het volk en in ruil moeten ze toch vooral doen wat er van hen gevraagd wordt, namelijk dat ze zich 100% inzetten voor hun bevoegdheid en in de naam van het volk, vind ik. Ik denk dat het anders iets wordt van een hellend vlak. Als men steeds vroeger voor de echtelijke verkiezingen er al over bezig is en al campagne wil voeren, waar eindigt dit dan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.