1st May 2015, 12:05
|
Registered User
|
|
|
|
Flitspalen op Antwerpse snelwegen al wekenlang uitgeschakeld
De mening van R*my sluit volledig aan bij mijn mening. Ik kan begrijpen dat de problematiek rond onderbemanning lastig is en dat het hierdoor moeilijk is om alle overtredingen grondig en tijdig te verwerken. Toch is het belangrijk dat dit effectief gebeurt. Het uitzetten van flitspalen helpt niemand vooruit. Ik vind het trouwens een slecht idee om dergelijke zaken bloot te stellen aan de media. Er zullen nog steeds mensen geweest zijn die dachten dat de flitspalen wel functioneerden en zich daarom aan de maximale snelheid hielden. Als deze mensen dergelijk artikel lezen en weten dat de desbetreffende flitspalen soms uitgezet worden, dan zullen ze sneller in staat zijn om het risico te wagen en toch te snel te rijden (met al dan niet een ongeval als gevolg).
Kan er iets gedaan worden aan de onderbemanning? Is het mogelijk om boetes langer te laten liggen voor ze verstuurd worden? Kunnen andere instanties bevoegd worden om deze functie uit te oefenen? Flitspalen zijn erg effectief om mensen te overtuigen zich aan de snelheidsafspraken te houden, maar het is daarbij erg belangrijk dat ze functioneren. Bestuurders hebben het snel door wanneer een bepaalde flitspaal niet werkt.
|