Enkele post bekijken
Oud 22nd November 2014, 09:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Wel geld om oorlog te voeren maar niet om jobs te creëren

Net zoals Roxan al aanhaalde is de hedendaagse mentaliteit van mensen een mentaliteit waarbij mensen alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met andere mensen.
Ik kan begrijpen dat je niet iedereen kan helpen, je moet uiteindelijk zien dat je zelf kan rondkomen. Met alle goede wil van de wereld, maar niet iedereen kan armere mensen helpen. Wat in mijn ogen wel noodzakelijk is, is dat je jouw naasten helpt bij financiële tegenslagen. Met naasten bedoel ik dan vooral familie, vrienden en kennissen. Als iedereen dit zou doen, dan denk ik dat er al veel armoede de wereld uit geholpen kan worden.
Hier wil ik ook meteen een aantekening bij maken. In veel families is het niet mogelijk om naasten te helpen omdat de hele familie arm is. Deze mensen kunnen geholpen worden door de goede wil van hun medemens die vaak ver te zoeken is.
Volgens mij is het belangrijk voor deze mensen om een job te vinden. Niemand vind het leuk om zomaar geld van iemand te krijgen zonder er iets voor terug te doen. Het punt dat deze mensen zich nuttig voelen is erg belangrijk.
Zoals het artikel al vermeldde hebben landen wel genoeg geld om wapens te kopen voor oorlogvoering, maar geen geld om mensen te helpen die het nodig hebben. Deze mentaliteit moet veranderen. Oorlogen zijn altijd nadelig voor elke partij, waarom ze nog voeren? Is macht zo belangrijk? Zou iedereen niet gelukkiger zijn als mensen zonder oorlog in vrede samen kunnen leven?
Dit zijn vragen waar landen eerst eens over moeten nadenken voordat ze beslissen om opnieuw of verder oorlog te voeren.
Met citaat antwoorden