Enkele post bekijken
Oud 1st November 2014, 20:54
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User

Met het lezen van dit soort berichten, krijg ik meer en meer in de gaten dat de kerk wil bouwen aan een nieuwere identiteit. Aan het hoofd van deze vernieuwing staat de paus, die in mijn ogen zeer revolutionair overkomt tegenover zijn vele voorgangers die eerder conservatief vasthielden aan het 'oude' geloof. Deze paus Fransiscus wijst niet-gelovigen niet met de vinger, ook zij kunnen in de hemel komen, zei hij. Dat is een uitspraak die ik ben blijven onthouden. Ook wil hij meer vrouwen betrekken in het kerkelijke leven. Hij wil er nog geen kardinalen van maken en ook zijn mening over homoseksualiteit kan nog worden verbeterd.
Toch vind ik met de komst van deze paus, dat de kerk een stap in de goede richting heeft gezet. Ook met dit bericht over het 'aanvaarden' van de evolutietheorie, toont hij zich als een 'moderne' paus. Ik ben alvast benieuwd naar zijn vervolg en ik hoop dat ook onderwerpen zoals homoseksualiteit, abortus, wetenschap,... bespreek kunnen worden gemaakt binnen de kerk.
Met citaat antwoorden