![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
30th October 2014, 01:03
|
Registered User
|
|
|
|
Iedereen draagt bij aan de hype van deze paus terwijl veel van wat hij aan het doen is niet nieuw is voor de Katholieke kerk.
Deze heeft de Big Bang namelijk al lang erkend. Ze hebben zelfs al het bestaan van buitenaardse wezens aangehaald en bevestigd dat deze "marsmannetjes" gedoopt tot christen zouden kunnen worden.
Deze paus gaat dus vooral heel goed om met de media en eerlijk gezegd, ik apprecieer het hoe dan ook want hij laat zien dat de Kerk een eeuwenoude instelling is die nu toch probeert te overleven in een moderne samenleving.
Of deze nu echt een belangrijke positieve rol kan spelen in de toekomst is een andere vraag. Om mijn absolute loyaliteit te krijgen zullen ze toch iets meer uit hun schulp moeten komen. Ik denk maar aan wereldwijd voorbehoedsmiddelen uitdelen in ontwikkelingslanden bijvoorbeeld. Ze zouden ook een belangrijke voorbeeldfunctie kunnen aannemen in ecologische zaken. Herinner de mensen eraan dat we de aarde in bruikleen hebben gekregen en dat het onze verantwoordelijkheid is om hier zorg voor te dragen in plaats van altijd maar weer over abortus of homoseksualiteit te discussiëren. Ik wil hier geen mensen mee beledigen maar deze zijn triviaal in vergelijking met andere discussiepunten van vandaag.
Bovendien zegt 10 miljard mensen op een aardbol meer dan genoeg in het debat van abortus en voorbehoedsmiddelen.
|