30th December 2013, 20:48
|
Registered User
|
|
|
|
Om hier verder op in te gaan zou ik nog graag iets toevoegen. Ik heb een tijdje geleden een reportage gezien (naam en zender moet ik helaas aan me laten voorbij gaan) en deze handelde effectief over het te slapen leggen van individuen in je eigen huis. Het ging in de reportage inderdaad over een organisatie die zich in een land (ik meen me te herinneren dat dit ook over Duitsland ging) gevestigd had. Hierbij konden mensen zich aanmelden en aangeven dat ze nog een kamer beschikbaar hadden in hun huis, en bereidt waren om deze uit te lenen (tegen een zeer lage of zelfs geen vergoeding) aan rondtrekkende mensen. De bekendmaking gebeurde dan via een site of via een sticker op de deur. Ik vond dit persoonlijk nu niet echt zo'n slecht initiatief. Zij brachten ook een oudere man in beeld, die in zijn jonge jaren ook een reis had ondernomen en via aan te bellen aan huizen in verschillende steden en over verschillende landen heeft hij een groot deel van de wereld kunnen zien tegen een lage prijs. Hij vond het geweldig dat hij jonge avonturiers over de vloer kreeg en om hun eventueel een rondleiding te geven in de stad waar hij woont. Zo had de man iets om handen en 's avonds een leuk babbeltje en gezelschap in ruil voor een bed.
Eigenlijk vind ik het dan weer jammer dat ik dit artikel lees. Men wil duidelijk winst halen uit toerisme, wat ergens wel logisch is. Maar als ik dan terugdenk aan de man uit bovenstaand verhaal, vind ik het jammer dat je deze mensen de kans op sociaal contact ontneemt...
|