17th May 2013, 10:13
|
Registered User
|
|
|
|
Bij dit artikel heb ik een dubbel gevoel. We kunnen inderdaad de veiligheid meer garanderen als de mensen gaan letten op hun snelheid door bijvoorbeeld flitspalen. Langs de andere kant denk ik dat dit niet veel gaat uithalen omdat diegene die snel rijden, altijd snel zullen rijden. Dat zit gewoon in je. Ik heb bij dit voorstel ( meer flitspalen) ook het gevoel dat de overheid gewoon nog meer geld wil innen. Bovendien staan er bijna overal flitspalen, waarvan de helft zelfs niet werkt. De mensen die in de regio wonen en daar elke dag voorbij rijden die gaan daarom niet minder snel rijden want die weten dat deze flitspalen niet werken. Een betere oplossing die de snelheid zeker doet afremmen zijn bijvoorbeeld drempels en bloembakken plaatsen. Daar kan je niet zomaar over of langs vliegen. Je moet daar echt wel voor afremmen. Natuurlijk kan men op een grote baan geen drempels of bloembakken plaatsen. Aan scholen en binnen de bebouwde kom kan men dit natuurlijk wel doen, nog veel meer dan nu. Flitspalen en flitscontroles door de politie op verschillende plaatsen ( dus niet de vaste plaats waar ze altijd staan), zou misschien ook helpen.
|