Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2013, 16:50
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User

Dit artikel bewijst nog maar eens dat de meningen van de besluitmakende instanties wel ver van de mening van de betreffende doelgroep kan liggen. Als ze echt zeker willen zijn dat deze nieuwe doorvoeringen meer baat dan kwaad zullen brengen vind ik dat die verplicht moet zijn om het onderzoek een tweede kans te geven. Zoals Lisa al zei, of het nu een waarschijnlijk resultaat is of niet, het is niet erg representatief. Dit kan ook een foute conclusie zijn, maar het feit dat de directies blijkbaar niet iedereen de kans hebben gegeven om hun mening te delen spreekt ook zeker niet in de directies hun voordeel.
Dit gaat bovendien ook verder dan enkel de leeraren. Ook leerlingen en ouders moeten hier hun mening over kunnen zeggen. Het gaat uiteindelijk nog steeds om de leerlingen en niet enkel wat hogere instanties denken dat het beste voor hen is. Het moet toch zonder probleem mogelijk zijn om vanuit de overheid een grootschalige enquête op te stellen online. Dit zou kunnen polsen naar alle betrokkenen hun mening. Wat volgens mij inderdaad meer inzicht op de zaken zal geven de regering die uiteindelijk wel zeer ver van de schoolbanken verwijderd is om een praktisch zicht op de zaken te hebben (de beste stuurman staan aan wal in dit geval?). Het is waar dat het masterplan nog niet klaar is of publiek is gemaakt maar ik vrees dat er niet veel kans tot protest zal zijn eens dit uitkomt.
Ik blijf bij mijn mening die ik al op andere artikels, over dit onderwerp, heb gepost. Als je echt wilt doen wat goed is voor de leerlingen dan voer je geen volledige en verplichte hervormingen in maar geef je scholen, en zo ook de leerlingen, de keuze over wat zei denken dat het beste voor hen is.
Met citaat antwoorden