Enkele post bekijken
Oud 5th March 2013, 20:53
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User

Veel mensen zullen verbaast opkijken wanneer ze dit artikel lezen. Ik vind het alleszins een plan waarover nagedacht moet worden. Wat Hans Claus daar zegt, vind ik lang niet zo gek. Het opsluiten van mensen leidt meestal tot niets. Of, vaak gaat het met de gevangene van kwaad naar erger. Door mensen op te sluiten en af te zonderen van de maatschappij, raken ze totaal vervreemd van hoe het leven er in werkelijkheid uitziet. Die vervreemding brengt frustratie en zorgt ervoor dat gevangenen vaak het noorden kwijtraken wanneer ze vrijkomen. Daarom vind ik het plan van Claus om gevangen meer op en menselijke en persoonlijke manier te behandelen binnen zo'n detentiehuizen zeker en vast geen onzin. Door gevangen te behandelen als mensen, in plaats van als dieren in een kooi, zal volgens mij ook de kans vergroten dat gedetineerden sneller en beter in staat zullen zijn om terug, op een goede manier, te functioneren in onze samenleving.

Uiteraard is dit geen project dat van vandaag op morgen in voegen kan treden. Er zal veel tijd nodig zijn om zo'n verandering op poten te zetten. Of het ook praktisch haalbaar is, weet ik niet. Desalniettemin vind ik het voorstel van Claus zeker en vast stof voor debat.
Met citaat antwoorden