Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2012, 17:30
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Paus vindt homohuwelijk bedreiging wereldvrede

Met alle respect voor het katholieke geloof en alles wat daarbij komt kijken, maar deze opvattingen en uitspraken kunnen echt niet door de beugel wat mijn mening betreft. Ik denk dat de katholieke kerk dringend moet inzien dat ze toch moet gaan oppassen met de uitspraken die ze doet. Gezien de huidige actualiteit staat de kerk niet echt hoog aangeschreven bij de mensen. Waarom is het zo moeilijk om mensen hun eigen leven te laten leiden? Ik vraag niet om alles te aanvaarden zoals het is, maar negeer gewoon de mensen die niet passen bij je eigen ideaal.
De uitspraak dat homoseksualiteit en het homohuwelijk een bedreiging zijn voor de wereldvrede is dan ook uiterstmate ontoepasselijk! Als ik dan denk aan de trauma's die katholieke priesters hebben doen ontstaan bij minderjarigen, denk ik dat de stelling wel degelijk omgedraaid kan worden. Bovendien zijn er veel meer kinderen en jongeren die hierdoor zichzelf niet kunnen zijn en vaak dieper in de put raken in de vorm van depressies en zelfmoord. Dat bloed kleeft ook aan de handen van de paus! Misschien moeten zij daar eens even bij stilstaan?
Met citaat antwoorden