|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Paus vindt homohuwelijk bedreiging wereldvrede
Paus Benedictus XVI roept in zijn traditionele kersttoespraak tot de Romeinse Curie op tot dialoog met de andere godsdiensten, meldt KerkNet. Tegelijk haalt hij wel hard uit naar zogenaamde niet-traditionele samenlevingsvormen, zoals het homohuwelijk. Hij vindt die een "ernstige bedreiging voor de wereldvrede".
Het hoofd van de Katholieke Kerk stelt dat de dialoog met de andere godsdiensten een plicht is voor elke christen en een voorwaarde is voor vrede in de wereld. Die dialoog moet starten bij de problemen bij het concrete samenleven en de gemeenschappelijke verantwoordelijkheid voor de samenleving. Benedictus XVI hekelt eveneens de "aantasting van het huwelijk en het gezin", al blijven gezinnen desondanks "sterk en levendig". "De crisis van het gezin is in het Westen onmiskenbaar. Zij wordt veroorzaakt door een vals begrip van vrijheid en zelfverwezenlijking, evenals een mensvisie die beweert dat het geslacht geen gegeven meer is van de natuur, maar een sociaal gedefinieerde rol. Dat leidt noodzakelijk tot een ontkenning van de Schepper zelf", zo citeert KerkNet. De paus bestempelt die "aantasting" van het traditionele gezin in zijn eerder al gepubliceerde brief voor de Wereldvredesdag ook al als een "ernstige bedreiging voor de wereldvrede". Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...reldvrede.dhtml) eigen mening: Kan er niet iemand in deze wereld met veel gezag eens tegen deze man zeggen dat hij een dwaas is? Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat het geloof op zich dwaas is, dat is het helemaal niet. Voor mensen die uit hun geloof energie halen, is geloof echt het beste wat er bestaat. Maar dat is niet mijn punt. Ik snap niet dat je, als paus zijnde, aan de ene kant zegt dat je benadering moet zoeken bij andere godsdiensten (dit steun ik ook helemaal), maar (!) aan de andere kant zegt hij dat homoseksuelen een gevaar zijn voor de wereldvrede? Dan mag de paus mij eens persoonlijk komen uitleggen waarom homoseksuelen niet tot de mensensoort behoort. Als de paus me hier van kan overtuigen, dan steun ik hem met de volle honderd procent. Maar ik denk dat de kans dat hij me kan overtuigen hiervan gelijk staat aan een rond cijfer genaamd 0. Voor zo'n uitspraak zouden ze deze mens in de gevangenis moeten steken, want mij lijkt het dat hij oproept tot homohaat. Als zo iemand baas is van de kerk, dan is er volgens mij toch wel een grondige herstructurering in de kerk nodig. Een tweede reformatie zou niet slecht zijn... |
|
|||
|
|||
Paus vindt homohuwelijk bedreiging wereldvrede
Met alle respect voor het katholieke geloof en alles wat daarbij komt kijken, maar deze opvattingen en uitspraken kunnen echt niet door de beugel wat mijn mening betreft. Ik denk dat de katholieke kerk dringend moet inzien dat ze toch moet gaan oppassen met de uitspraken die ze doet. Gezien de huidige actualiteit staat de kerk niet echt hoog aangeschreven bij de mensen. Waarom is het zo moeilijk om mensen hun eigen leven te laten leiden? Ik vraag niet om alles te aanvaarden zoals het is, maar negeer gewoon de mensen die niet passen bij je eigen ideaal.
De uitspraak dat homoseksualiteit en het homohuwelijk een bedreiging zijn voor de wereldvrede is dan ook uiterstmate ontoepasselijk! Als ik dan denk aan de trauma's die katholieke priesters hebben doen ontstaan bij minderjarigen, denk ik dat de stelling wel degelijk omgedraaid kan worden. Bovendien zijn er veel meer kinderen en jongeren die hierdoor zichzelf niet kunnen zijn en vaak dieper in de put raken in de vorm van depressies en zelfmoord. Dat bloed kleeft ook aan de handen van de paus! Misschien moeten zij daar eens even bij stilstaan? |
|
|||
|
|||
Ik geef Michael voor de volle 100% gelijk! Ik begrijp de mentaliteit van de Paus absoluut niet. Wereldvrede en homohuwelijken? Wat hebben die twee in godsnaam met elkaar te maken? Zo'n uitspraak komt de wereldvrede echt niet ten goede. Op deze manier wordt de kloof tussen holebi's en hetero's alleen maar groter en wordt dus ook de homohaat geaccepteerd door de kerk. Dit vind ik absoluut niet kunnen. De paus moet duidelijk wat meer stilstaan bij de realiteit en bij deze moderne maatschappij. Conservatief zijn is niet altijd slecht maar te ver mag je hier toch niet in gaan.
|