Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2012, 02:12
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User

Paus vindt homohuwelijk bedreiging wereldvrede

Paus Benedictus XVI roept in zijn traditionele kersttoespraak tot de Romeinse Curie op tot dialoog met de andere godsdiensten, meldt KerkNet. Tegelijk haalt hij wel hard uit naar zogenaamde niet-traditionele samenlevingsvormen, zoals het homohuwelijk. Hij vindt die een "ernstige bedreiging voor de wereldvrede".

Het hoofd van de Katholieke Kerk stelt dat de dialoog met de andere godsdiensten een plicht is voor elke christen en een voorwaarde is voor vrede in de wereld. Die dialoog moet starten bij de problemen bij het concrete samenleven en de gemeenschappelijke verantwoordelijkheid voor de samenleving.

Benedictus XVI hekelt eveneens de "aantasting van het huwelijk en het gezin", al blijven gezinnen desondanks "sterk en levendig". "De crisis van het gezin is in het Westen onmiskenbaar. Zij wordt veroorzaakt door een vals begrip van vrijheid en zelfverwezenlijking, evenals een mensvisie die beweert dat het geslacht geen gegeven meer is van de natuur, maar een sociaal gedefinieerde rol. Dat leidt noodzakelijk tot een ontkenning van de Schepper zelf", zo citeert KerkNet.

De paus bestempelt die "aantasting" van het traditionele gezin in zijn eerder al gepubliceerde brief voor de Wereldvredesdag ook al als een "ernstige bedreiging voor de wereldvrede".

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...reldvrede.dhtml)

eigen mening: Kan er niet iemand in deze wereld met veel gezag eens tegen deze man zeggen dat hij een dwaas is? Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat het geloof op zich dwaas is, dat is het helemaal niet. Voor mensen die uit hun geloof energie halen, is geloof echt het beste wat er bestaat. Maar dat is niet mijn punt. Ik snap niet dat je, als paus zijnde, aan de ene kant zegt dat je benadering moet zoeken bij andere godsdiensten (dit steun ik ook helemaal), maar (!) aan de andere kant zegt hij dat homoseksuelen een gevaar zijn voor de wereldvrede? Dan mag de paus mij eens persoonlijk komen uitleggen waarom homoseksuelen niet tot de mensensoort behoort. Als de paus me hier van kan overtuigen, dan steun ik hem met de volle honderd procent. Maar ik denk dat de kans dat hij me kan overtuigen hiervan gelijk staat aan een rond cijfer genaamd 0. Voor zo'n uitspraak zouden ze deze mens in de gevangenis moeten steken, want mij lijkt het dat hij oproept tot homohaat. Als zo iemand baas is van de kerk, dan is er volgens mij toch wel een grondige herstructurering in de kerk nodig. Een tweede reformatie zou niet slecht zijn...
Met citaat antwoorden