2nd December 2012, 10:27
|
Registered User
|
|
|
|
Winterse weer
Zelf was ik vanacht ook BOB. Echt geen leuke moment om op de autostrade te rijden. Het leek net alsof mijn banden een eigen leventje hadden gekregen. De eerste sneeuw net zoals de eerste koude, is naar mijn mening de gevaarlijkste. Mensen verwachten niet dat het al ineens al ijzig en glad kan zijn. Het artikel bewijst dit nog maar eens. De bestuurders werden een beetje verrast.
In voorgaande jaren hebben we problemen gekend met het strooizout. Nu zie ik zelfs in winkels waar ik het niet verwacht, tonnen met dit zout.
Bij ons thuis zie ik zelf ook dat er een voorraad keukenzout wordt gekocht. Het is dan ook een hele opgave om de oprijlaan afrijden met de fiets zonder weg te schuiven. Wij thuis zijn niet de enige. Vaker hebben mensen de idee om toch maar voldoende zout of strooizout te kopen om in het 'putteke' van de winter niet zonder te zitten.
Niet enkel de mensen thuis doen dit, of zouden dit kunnen doen, maar ook de politie kan best rekening houden met de start van de winter.
Het zijn zij die de strooiwagens op pad moeten sturen om de mensen van dergelijke ongevallen (die staan beschreven in het artikel) te behoeden.
Natuurlijk is er bij winterweer niemand die wordt aangewezen in geval van een ongeval. Het weer is gevaarlijk.
Hopelijk weten de autobestuurders dat ook.
|