actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2012, 09:47
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Wintertoestand zorgt voor gevaarlijk gladde wegen

Wintertoestand zorgt voor gevaarlijk gladde wegen

De winterse buien van afgelopen nacht maken het op verschillende plaatsen in het land gevaarlijk op de weg. Vooral op de snelwegen zijn daardoor al ongelukken gebeurd.

Zo raakten op de Brusselse ring in Grimbergen verschillende auto’s betrokken bij een botsing. Daarbij raakte niemand gewond, maar door brokstukken was er wel hinder voor het verkeer.

In Sint-Job-in-‘t-Goor reden vier auto’s op elkaar door het gladde wegdek. Daarbij vielen zeven gewonden, vanwie één in levensgevaar. Op de E411 tussen Namen en Waver slipte een vrachtwagen waardoor die in schaar over de rijweg kwam te staan.

De strooiwagens zijn intussen op verschillende plaatsen uitgereden. De federale politie raadt aan om op de weg voldoende afstand te houden en de snelheid aan te passen.

Bron: De Standaard, 2 december 2012

Mening: Als ik nu door het raam kijk, zie ik de eerste sneeuw naar beneden dwarrelen hier in Berlaar. Smeltende sneeuw nog wel, maar de winter is definitief begonnen. Ikzelf zie daar wel naar uit. Ik hou wel van een koude, witte kerst. Maar ik rij ook al vier jaar met de auto en ik weet hoe gevaarlijk het is om de baan op te moeten als het gevroren of gesneeuwd heeft. Ik denk dat het een belangrijke raad is van de politie om voldoende afstand te houden en de snelheid aan te passen. Daarnaast hoop ik dat deze winter er voldoende strooiwagens zullen ingeschakeld worden zodat de grote wegen er toch altijd goed bij zullen liggen.
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2012, 10:27
LissevM LissevM is offline
Registered User

Winterse weer

Zelf was ik vanacht ook BOB. Echt geen leuke moment om op de autostrade te rijden. Het leek net alsof mijn banden een eigen leventje hadden gekregen. De eerste sneeuw net zoals de eerste koude, is naar mijn mening de gevaarlijkste. Mensen verwachten niet dat het al ineens al ijzig en glad kan zijn. Het artikel bewijst dit nog maar eens. De bestuurders werden een beetje verrast.

In voorgaande jaren hebben we problemen gekend met het strooizout. Nu zie ik zelfs in winkels waar ik het niet verwacht, tonnen met dit zout.
Bij ons thuis zie ik zelf ook dat er een voorraad keukenzout wordt gekocht. Het is dan ook een hele opgave om de oprijlaan afrijden met de fiets zonder weg te schuiven. Wij thuis zijn niet de enige. Vaker hebben mensen de idee om toch maar voldoende zout of strooizout te kopen om in het 'putteke' van de winter niet zonder te zitten.

Niet enkel de mensen thuis doen dit, of zouden dit kunnen doen, maar ook de politie kan best rekening houden met de start van de winter.
Het zijn zij die de strooiwagens op pad moeten sturen om de mensen van dergelijke ongevallen (die staan beschreven in het artikel) te behoeden.
Natuurlijk is er bij winterweer niemand die wordt aangewezen in geval van een ongeval. Het weer is gevaarlijk.
Hopelijk weten de autobestuurders dat ook.
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2012, 19:53
G*mini.Deckers G*mini.Deckers is offline
Registered User

"Ochtendspits morgen kan gevaarlijk glad zijn"

"Ochtendspits morgen kan gevaarlijk glad zijn"
Het KMI waarschuwt voor gevaarlijk gladde wegen maandagochtend tijdens de ochtendspits. In de nacht van zondag op maandag zullen de temperaturen nagenoeg overal onder het vriespunt zakken. Vroeg in de ochtend is er overal een grote kans op winterse buien.

"De nacht wordt droog met opklaringen maar ook erg koud. Overal in het land zakt de temperatuur onder 0, behalve aan de kust waar de temperatuur nog net 1 graad haalt", zegt weervrouw Sabine Hagedoren.

"Dat op zich kan al heel gevaarlijk zijn, maar bovendien komt er een nieuwe neerslagzone naar ons land met smeltende sneeuw en sneeuw. Ook sneeuw voor Vlaanderen. Dus morgenochtend is het oppassen voor winterse toestanden. Het kan echt een gevaarlijk gladde ochtendspits worden."

"De rest van de voormiddag blijft het gevaarlijk. In de namiddag worden de temperaturen in Vlaanderen positief en gaat het winterse er tijdelijk weer even uit. Maar in de Ardennen blijft het koud genoeg voor sneeuw en sneeuw die blijft liggen."

"De hele week verwachten we nog winterse buien in Vlaanderen, maar dat gaat overdag veelal over in regenbuien of smeltende sneeuw. In de Ardennen kan de hele week nog af en toe sneeuw bijvallen."

"Vooral tegen vrijdag wordt het opnieuw oppassen geblazen want een volgende neerslagzone komt dan onze richting uit. Dan verwachten we zelfs voor het hele land lichte tot matige sneeuw."

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...pits_gevaarlijk 02/12/12

Eigen mening: Voorzichtig zijn is hier de boodschap en mijn mening is dat sommige mensen het niet zo serieus opnemen. Dit is spelen met je eigen leven en dat van andere mensen. Elk jaar opnieuw gebeuren er wel ongelukken met dit weer. Ikzelf heb mijn rijbewijs nog niet zo lang en dus is dit mijn eerste keer in de sneeuw. Dan is het extra belangrijk om op te passen en voorzichtig te zijn. Ik hoop dat de regeling van het zout strooien goed zal verlopen, omdat ik ieder jaar weer hoor dat er problemen bij te pas komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:04.