22nd November 2012, 14:56
|
Registered User
|
|
|
|
Echt verrast ben ik niet door dit artikel. De maatschappij wordt steeds softer. Hiermee bedoel ik dat wij steeds minder pijn kunnen verdragen en voor alles een middeltje zoeken zoals bijvoorbeeld onze hele mond laten verdoven voor één tand te laten trekken. Wij mijden pijn! Wanneer een moeder of een vader vroeger tegen de kinderen zei om maar eens goed door te bijten, zullen ouders tegenwoordig meer meteen het pijntje van zoon of dochter aanpakken met een pilletje. Het stijgend gebruik van refluxremmers is een vergelijkbaar voorbeeld.
Ouders denken hierbij amper aan de vele bijwerkingen die de medicatie kunnen hebben.
Ik denk dat het stijgend gebruik van medicatie te wijten is aan de vele reclame over medicatie. Hierdoor gaan de mensen denken dat medicatie een gewoon consumptiemiddel is. Bijgevolg gaan zulke mensen ook meer en mee naar de dokter niet om ons te laten onderzoeken, maar om ons voorschrift vast te krijgen! Om dit fenomeen tegen te gaan vind ik het belangrijk dat dokters de ouders goed waarschuwen over het gebruik en de gevolgen van medicatie.
|