Enkele post bekijken
Oud 9th October 2012, 13:19
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

Exclamation

Artikels zoals deze kom je steeds vaker tegen. "Smijt niet alles op Facebook", "Pas op met wat je op het internet gooit" en "Houd sommige dingen voor jezelf" en dergelijke. Zoals Linde al aanhaalde, komen wij studenten binnenkort op de arbeidsmarkt terecht en beginnen wij de gevaren van Facebook en andere sociale netwerksites in te zien.

Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat veel jongeren jonger dan 18 jaar hun profiel op deze sites openbaar maken en er zich niets van aantrekken hoeveel mensen alles kunnen zien, en dat zijn er miljoenen. Ik denk echter dat er wel een aantal jongeren zijn wakker geschud na het incident met het openbaar verjaardagsfeestje...
Het plezier van deze netwerksites mag anderzijds niet verloren gaan. Want geef toe, er zijn weinig mensen die je vandaag de dag niet op Facebook vindt en het is fijn om contact te hebben met mensen die je weinig kunt zien.

Zoals Linde zegt, het mag dan ook vervelend zijn dat iedereen zomaar gegevens van jou op het internet vindt, maar dat is wel de realiteit! Het is dan ook logisch dat bedrijven daarvan willen profiteren. Volgens mij kan het dan ook geen kwaad om eens te zeggen wat je denkt op Facebook, maar doe dat dan in beperkte mate en houd het meeste voor jezelf of gooi dat alleszins niet op internet.

Tenslotte ben ik het eens met Linde dat er een mogelijkheid zou moeten zijn om uitspraken, foto's, ... te verwijderen. Je kan je profiel wel enkel zichtbaar maken voor je vrienden, maar het beschermt je niet voor 100%.