8th October 2012, 16:22
|
Registered User
|
|
|
|
Het slachtoffer was een kennis van mij en ik voel me een beetje genoodzaakt om hierop te reageren. Waarom? Omdat de mp3 niet de oorzaak was van het ongeval. Er zijn momenteel werken bezig in de Stationstraat te Berlaar. Hierdoor is er een gewijzigde verkeerssituatie aan de spoorweg. Aan beide kanten van de spoorweg is er maar 1 slagboom. De hekken van de gewijzigde verkeerssituatie zijn zo opgesteld dat een voetganger of fietser langs de kant ZONDER slagboom wordt omgeleid. Het komt erop neer dat je het spoor schuin moet oversteken. Dit deed Christophe D. ook. De situatie is zo verwarrend dat al vanaf het begin mensen zeiden dat dit zou kunnen gebeuren. Christophe D. was de spoorweg bijna over toen de trein hem greep. Het klopt dat de machinist 2 keer zijn claxon gebruikte maar ,iedereen weet ook dat als een trein met zulke snelheid op je af komt gestormd dat je niet zomaar meer weg kan springen. Na dit ongeval heeft de gemeente meteen de hekken verplaatst zodat er een " veiligere " gewijzigde verkeerssituatie zou zijn. Dit ongeval had kunnen vermeden worden !
R.I.P Christophe D.
|