5th October 2004, 22:56
|
Oud-student
|
|
|
|
Citaat:
Originally posted by Pieterjan
De tijd dat ze ons moesten verderhelpen is er nooit geweest. Wij waren maar de arme Vlaamse boeren die niets waard waren. Misschien dat je kennis zover niet rijkt, maar er zijn duizenden vlamingen de dood ingejaagd gewoon omdat ze de orders in het frans niet konden verstaan. Daarbij, een splitsing van belgië heeft niet alleen daarmee te maken. Het hoeft ook niet persé negatief te zijn voor de Walen. Zij krijgen immers ook meer bevoegdheden om zo hun eigen stuk land te kunnen besturen, zonder dat daar een vlaamse of belgische tussenkomst is. Onze wensen zijn anders, onze cultuur is anders, onze visie op dingen is anders... waarom dan niet splitsen? Maar goed, als je hierover wil discussieren start je maar een: Vlaanderen onafhankelijk topic, ik zal met plezier reageren dan.
|
ja tuurlijk, ik weet heel wat over de Belgische geschiedenis...
Toegegeven, ze hebben ons slecht behandeld vroeger. Zeer slecht zelfs. Maar moeten wij daarom de rollen omdraaien?
Het enige dat ons nu "anders" maakt is dat we een andere taal spreken en dat de economische situatie niet dezelfde is. Maar... de economische situatie als standpunt gebruiken is fout. We wteen allemaal hoe fragiel een economie kan zijn na 9/11...
Het taalverschil? Zal er nog lang zijn. Twijfel ik niet aan. Maar er moet toenadering zijn. Wij leren frans? Awel zij nederlands dan ! Zou geen probleem mogen zijn voor diegene die het kunnen en willen...
|