Enkele post bekijken
Oud 5th October 2004, 22:28
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Citaat:
Originally posted by Pieterjan
Daar hebben de Walen geen woord voor denk ik. Wanneer België barst, barst ook die grote geld-pijpleiding die onder de grond van Noord naar Zuid loopt. Zou dat niet jammer zijn?

Zit waarheid in, maar kijk verder dan je neus lang is. Nog geen honderd jaar geleden was de situatie omgekeerd. Toen zat de zware industrie in Wallonië en was hier op enkele plaatsen na enkel landwou en bijna geen industrie.

Hadden zij op dat moment ook de geldkraan dichtgedraaid zou de huidige situatie er heel anders hebben uigezien dan nu.

Ik wil maar zeggen dat binnen 20 jaar Wallonië waarschijnlijk Vlaanderen op economisch vlak wel zak bijgebeend hebben. En wie weet draaien de rollen weer om binnen 100 jaar.

Denk eraan dat de huidige voorraad fossiele brandstoffen binnen 40-50 jaar zeker zal opgebruikt zijn. We zullen de grondstoffen uit het zuiden nog hard gaan nodig hebben denk ik. Al is het maar voor watervoorziening. Electriciteitopwekking door stuwdammen, houtwinning ,...

Dit is puur economisch gezien natuurlijk. Maar dat was dan jouw opmerking ook...
Met citaat antwoorden