16th February 2012, 01:18
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Origineel gepost door Barst:
Ik heb het stellige vermoeden dat sommige lieden al wel degelijk wisten dat het 'rommel' was, maar desalniettemin 'vrolijk' verder zijn blijven produceren in het licht van almaar groeiende winstmarges... In dat geval: graag aan de schandpaal (en meer ook)!!
|
Groot gelijk in dat geval. Leuke anekdote daarover trouwens. Ik heb een vriend die handelsingenieur studeert aan de UGent en hij heeft mij ooit een handboek laten zien waar letterlijk instond dat je ecologische rampen mag veroorzaken, als ze economisch je zaak niet schaden (iets subtieler geformuleerd natuurlijk ). Dus als de kosten van zo'n zaak kleiner zijn dan de winst, dan doe je nog een goede zaak.
Om maar aan te tonen dat dit soort praktijken geen uitzonderingen zijn van op winst beluste individuen. Het is eerder een systematische fout die in het huidige economische systeem ingebakken zit. Als voor Eternit de winsten hier groter waren dan de kosten hebben ze economisch gezien nog een goede zaak gedaan... En dat vind ik een verschrikkelijke gedachte.
|