Enkele post bekijken
Oud 18th December 2011, 21:04
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User

Tamara (34) sterft door medische blunder

zondag 18 december 2011/Auteur: mas
MERKSEM/STABROEK - Een medische blunder heeft het leven gekost aan een 34-jarige vrouw uit de Antwerpse gemeente Stabroek. Tamara Huygen overleed in het Middelheimziekenhuis na een hartstilstand.
Nadat Tamara Huygen op haar werk onwel was geworden, trok ze dinsdagochtend naar het Merksemse Jan Palfijnziekenhuis. Daar stelde de spoedarts hyperventilatie vast, waarna Huygen huiswaarts mocht keren met wat Motilium voor haar maag en een voorschrift voor kalmeringspillen. Ze moest ook twee dagen rusten.

Toen de vrouw zich later op de dag steeds slechter begon te voelen, keerde ze terug naar het ziekenhuis. Een andere spoedarts deed dit keer wel een grondig onderzoek. Nadat de arts er een cardioloog had bijgehaald, stelde die vast dat Huygen eerder een hartinfarct had gehad. In allerijl werd de vrouw naar de afdeling Cardiologie van het Antwerpse Middelheimziekenhuis overgebracht, maar daar kwam alle hulp te laat.

'Hoewel hij wist dat haar vader een hartpatiënt is, heeft de spoedarts nagelaten om Tamara te onderzoeken', zegt haar vriend Timothy Brouwers (33), die het Jan Palfijnziekenhuis nalatigheid verwijt.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GR73JPF49

Eigen mening:
Ik vind het heel erg dat deze vrouw moest sterven omdat de eerste arts een verkeerde oordeel had en blijkbaar niet de nodige onderzoeken had gedaan. Ik denk dat er veel medische fouten gebeuren. Mijn opa ligt in het ziekenhuis op het moment en als je hoort wat er al allemaal ‘mis’ is gelopen, dan zou je schrik hebben om in ziekenhuis te belanden….Hij heeft, denken we toch, een ontsteking opgelopen die er eigenlijk niet had mogen zijn. Dan stel ik me toch vragen.
Aan de andere kant denk ik ook aan de ‘pleger’ van deze fout. Ik denk dat die arts ook met veel vragen en schuldgevoelens gaat zitten. Hopelijk kan hij het dan ook toegeven en verwerken..
Met citaat antwoorden