Enkele post bekijken
Oud 1st December 2011, 10:43
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Mugabe noemt homo's erger dan varkens

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk vol walging en afkeer kijk naar dit bericht en naar de Zimbabwaanse president Robert Mugabe.
Zijn standpunt zegt dat er enkel hulp mag geboden worden aan ontwikkelingslanden die de mensenrechten respecteren. Maar homoseksuelen zouden dan maar mogen creperen omdat het 'aanhangers van satan' zijn ??? Spreekt dit dan het principe van mensenrechten aanvaarden niet tegen in elke betekenis van beide woorden ???
Ik begrijp voor de volle 100% dat niet iedereen homosekualiteit kan aanvaarden, ik heb daar ook respect voor. Er zijn daarnaast ook homo's die beter een beetje op hun tellen kunnen letten om niet te overdrijven in hun outing. Maar dat is nog steeds geen reden om zo discriminerend te reageren tegenover homo's! Ik word hier zelf enorm kwaad als ik die berichten lees. Ik word zelf al niet graag met het begrip homo geassocieerd omdat dit tegenwoordig weer een negatieve beeld lijkt te krijgt. Ik ben zelf ook homo en ik wil eigenlijk een normaal leven leiden zoals hetero's dat doen, enkel zal dit bij mij met een jongen zijn in plaats van met een meisje!
Als ik dit lees, maak ik mij als leraar ook meteen twee bedenkingen. Eerst en vooral stel ik mij de vraag hoe dit moet overkomen op de jongeren die met zichzelf in de knoop liggen en nog niet geout zijn. Door dergelijke berichten te publiceren gaan zij helemaal niet durven uitkomen voor wie ze zijn, waardoor zij ongelukkig in het leven staan. In extreme gevallen krijgen we dan mediabeelden zoals massamoorden uit frustratie (en discriminatie) en zelfmoord! Ten tweede bedenk ik mij ook dat door dergelijke uitspraken het percentage van rascisme de lucht ingaat. Als ik dit lees, geef ik eerlijk toe dat ik daar rascistische uitspraken over kan doen die beter niet gepubliceerd worden!
Ik vind het belangrijk dat mensen elkaar leren aanvaarden in de mate van het mogelijke. Als dit niet kan, negeer elkaar dan. Ik denk niet dat het zo moeilijk is om een aantal mensen in je omgeving te negeren, terwijl er op aarde 7 miljard rondlopen.
Met citaat antwoorden