29th November 2011, 13:20
|
Registered User
|
|
|
|
Fans of echte vriendinnen?
Ik ken het programma eigenlijk nog niet zo lang, omdat mij er ook op werd gewezen. Ik wist dus niet wat ik moest verwachten, maar vandaag kan ik daar wel een duidelijk antwoord op geven: een ontspannend uurtje vol humor!
Dat zo'n programma's worden uitgezonden, is eigenlijk regelrechte schande! Mensen die hieraan meedoen zouden zich eigenlijk moeten schamen als ze zichzelf bezig zagen! Iedereen is natuurlijk wel fan of liefhebber van zijn idool, een boek of een film, ... Maar deze 'superfans' gaan wel een beetje te ver. Wat is het nut om achter iemand te lopen die jou amper kent? Wat is het nut om stapelverliefd te zijn op iemand die je toch nooit zal kunnen krijgen? Kunnen we zelfs zo ver gaan dat we willen sterven in de armen van ons idool, terwijl onze eigen partner daar niets aan heeft te zeggen?
Veel van deze mensen, onder andere de K3-fans, werden vroeger al uitgelachen met hoe ze zich gedroegen. Maar door dit programma gaat het er gewoon niet op verbeteren, vrees ik! We moeten natuurlijk elkaar allemaal respecteren, maar op deze manier in de media komen, vraagt gewoon om extra schandaal, humor en ironie!
Als leraar moeten wij ook de leerlingen aanvaarden zoals ze zijn, maar op deze manier denk ik niet dat het gaat om een gezonde instelling! Je kan je ergens voor geven, of je kan in iets geloven met hart en ziel. Maar op deze manier overschrijdt het wel meerdere grenzen! Natuurlijk, in een samenleving van vandaag kan ik van niets meer verschieten. Maar is het al zender zo doeltreffend om je medemensen belachelijk te laten maken door dit programma? Ook niet echt een zuiver voorbeeld naar jongeren toe wat betreft 'aanvaarding'!
|