4th November 2011, 17:51
|
|
Registered User
|
|
|
|
Wanneer ik met mijn vrienden naar McDonalds ga, merk ik steeds meer veranderingen en innovaties. Het bereiden en ‘verspreiden’ van voedsel is altijd een arbeidsintensief gebeuren geweest, maar de laatste tijd zie je ook dit veranderen. Allerlei machines verlichten het werk van de koks. Nu zien we ook dat het personeel dat instaat voor het verdelen van het voedsel vervangbaar is. Of we nog kassiers nodig hebben nu alles zo geautomatiseerd wordt? Volgens mij wel. Er zullen altijd mensen nodig zijn om alles in goede banen te leiden. Bijvoorbeeld ouderen, ze zijn misschien niet de doelgroep van McDonalds, maar toch passeren zijn daar ook. Deze mensen kunnen niet altijd even goed mee met deze technologische vooruitgang. Ook wanneer er technische defecten aan de automaten zijn is het handig dat er steeds iemand klaar staat om de klanten verder te helpen.
Toch wil ik ook zeggen dat ik het een enorme vooruitgang vind. Ik heb zelf al met deze automaten gewerkt en het ging nog sneller vooruit. Je kan zelf goed bekijken wat je juist wil hebben doordat er overal afbeeldingen bij staan. Het betalen gaat ook heel eenvoudig (misschien zelfs te eenvoudig, voor je het weet ben je weer wat centjes armer) en de bestelling afhalen duurt ook helemaal niet lang. Ik ben alvast een voorstander van deze innovatie!
|