5th October 2011, 15:21
|
Registered User
|
|
|
|
Na het lezen van het artikel uit De Standaard lijkt het alsof de agressie van de leerling en de te 'softe' straf die hij hiervoor kreeg de enige reden is waarom de leerkrachten staken.
Na hierover beelden gezien te hebben op de redactie werd het mij echter duidelijk dat dit eigenlijk enkel de druppel was die de emmer deed overlopen.
Blijkbaar "botst het al vier jaar tussen de leerkrachten en de directrice van de school" en hebben de leerkrachten niet het gevoel dat ze het vertrouwen hebben van de directie.
Ik begrijp dat een probleem dat al vier jaar aansleept, zwaar weegt op een leerkrachtenteam. Ik vraag mij echter wel af of staken dé manier is om dit probleem op de lossen. Mij lijkt het niet helemaal logisch dat ze deze manier willen aangrijpen om het vertrouwen van de directie te krijgen.
Anderzijds is het misschien wel een ultieme poging van de leerkrachten om het probleem op zijn minst onder de aandacht te brengen. Dit laatste is alleszins wel gelukt. Of het de relatie met de directie zal verbeteren, betwijfel ik ten zeerste.
Link beelden de redactie
|