Enkele post bekijken
Oud 26th September 2011, 22:24
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Meer roet in fietserslongen

Toen ik het artikel las, kreeg ik onmiddellijk een dubbel gevoel vanbinnen. Eerst en vooral bracht het onderzoek mij niets nieuws. Net zoals in Antwerpen is de lucht veel meer vervuild dan bijvoorbeeld in de Kempen, dit is ook logisch als je kijkt naar de omvang de omgeving, aanwezigheid van industrie en verkeer, inwonersaantal, ... Daarnaast dacht ik ook dat het eigenlijk wel 'chapeau' is van mensen om de fiets als transportmiddel te gebruiken. Dat betekent toch enige inzet voor het milieu en richting gezondheid. Het dubbel gevoel ligt dan eigenlijk in feite bij het principe dat mensen milieuvriendelijk en gezond door het leven willen gaan door de fiets te nemen, maar eigenlijk worden beboet omdat hun omgeving zo vervuilend is. Ergens kan ik ook begrijpen dat mensen daarvoor niet speciaal gaan verhuizen om een extreem voorbeeld te geven, maar jammer genoeg kan je er niets aan doen. Het zijn vooral bedrijven en de overheid die luchtvervuiling kunnen aanpakken in de hedendaagse situatie, maar het is de mens die de toekomst kan veranderen. Als meer mensen in geconcentreerde steden de fiets of het openbaar vervoer nemen, dan zal het percentage luchtvervuiling toch al een stukje lager liggen. Het lijkt allemaal mooi en ideaal op papier, maar ik denk toch dat iedereen die zijn steentje bijdraagt, iets kan bijdragen op grootschalig(er) niveau!
Met citaat antwoorden